Byggahus.se
Hej!

Fick hem min beställning från power tools pro förra veckan. Bland annat beställde jag en makita bss610 battericirkelsåg. Har bara hunnit testa den lite men är hittills mycket nöjd. Vad jag undrar är om det finns några rekommendationer på skena till den? Passar alla eller bara vissa. Är ute efter en inte så dyr men ändå fungerande skena. Sedan undrar jag om man kan köra med orginalklinga till kapande av laminatgolv eller om man måste byta?

MVH/Ubbe
 
Till laminatgolv, spånskiva och annat slitande tar man en Biltemaklinga. De är förvånansvärt bra.
 
Skenor finns det universal på Jula. http://www.jula.se/forlangningsskena-123551
Dock har jag inte testat själv men finns folk här som har pratat gott om dem, annars finns det Wolcraft-skenor på Bauhaus men de vet jag inte vad de kostar för de har ju inte priser online.
 
Wolfcraft skenan passar inte till bss610 då den är för liten i förhållande till fästplattan till skenan.
 
Jag har lyckats använda wolfcraft skenan med min LXT Makita battericirkel, men det är precis på gränsen att det passar.
Har man lyckats ställa in adaptern så har jag inte upplevt några problem under sågning.

/Håkan
 
OK, jag köpte en skena men fick den inte att passa så jag lämnade tillbaks den och köpte en Festool TS55 istället : ) Nu sneglar jag på en rotex, Det är farligt att börja med de svart/gröna underverken.
 
mattiasp skrev:
Till laminatgolv, spånskiva och annat slitande tar man en Biltemaklinga. De är förvånansvärt bra.
Tack för tipset, köpte en idag för 80 kr, lämnade in Makita-klingan på slipning, 145 kr. Suck
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.