4 096 läst ·
4 svar
4k läst
4 svar
Makita BO5041 Excenterslipmaskin
Har någon testat Makitas senaste excenterslipmaskin?
Såg att GDS rekommenderade den i senaste numret och gav 5/5 stjärnor, men tyvärr var det inget riktigt redovisat test.
Den har ju ett fördelaktigt pris men hur står den sig eg. till konkurrerande maskiner på marknaden, typ Festools & Boschs likvärdiga?
- Andreas
Såg att GDS rekommenderade den i senaste numret och gav 5/5 stjärnor, men tyvärr var det inget riktigt redovisat test.
Den har ju ett fördelaktigt pris men hur står den sig eg. till konkurrerande maskiner på marknaden, typ Festools & Boschs likvärdiga?
- Andreas
Jag prenumererade på GDS många år. Deras rekommendation handlar sällan om "bäst" utan om "prisvärdast, men utan att verkligen definiera hur prisvärdast bedöms". Ofta blir man förvånad när man läser deras text, deras betyg, och deras rekommendation, det är inte alltid lätt att se sambandet.clain skrev:Har någon testat Makitas senaste excenterslipmaskin?
- Andreas
--- Mats ---
Håller med till fullo...Mats Bengtsson skrev:Jag prenumererade på GDS många år. Deras rekommendation handlar sällan om "bäst" utan om "prisvärdast, men utan att verkligen definiera hur prisvärdast bedöms". Ofta blir man förvånad när man läser deras text, deras betyg, och deras rekommendation, det är inte alltid lätt att se sambandet.
--- Mats ---
Har inte prenumererat på GDS på länge nu för jag tyckte det blev väldigt mycket samma lika hela tiden, men så ville jag komma åt deras arkiv för en del artiklar så jag hoppade nyligen på 3 nr.
Det jag läste var väl egentligen inte heller ett test utan en verktygsrekommendation dom gjorde i början av tidningen, men utan någon riktig motivation mer än att ingenting dåligt fanns med maskinen.
Tyckte den lät intressant med ett humant pris, men hellre väntar jag än köper något bara för att..
Har en DTS 400 på gång lagom till semestern om 4 veckor, som kommer innebära en hel del slipning, så jag får väl vara glad åt och leka med den så länge !!
Blev det någon BO5041 och om det blev, vad tycker du om den?clain skrev:Har någon testat Makitas senaste excenterslipmaskin?
- Andreas
Klicka här för att svara