Hej, i fredags har vi fåt in 126t makadam 16-32, som jeg nu har paddad, i morgon kommer 60t till och sen ska jag have ca. 50mm tjock lager finnare makadam, vad skal man använda? 4-16 eller 8-11?? skal man åxå padda den??

här är litte bilder! :)

• DSC00025.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC00029.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
8-16 har vi (och de flesta grannarna) men jag vet inte om det spelar någon roll egentligen.
Ja, den ska paddas innan kantelementen ställs på plats.

Tackar..

inte riktigt, men det gör priset :)

8-11 kostar 224 + moms per Ton
4-16 kostar 154 +moms per Ton

Hej, intressant.
Tack d_leso för pris info, vet du vad fler sorter kostar, typ 0-35 eller 0-18?
Sen undrar man ju vad dessa väger per m3.

DD

Du kan kolla här : http://www.miljofabriken.com/

alla dom priser är ex.moms och per ton. dvs 1.5 ton är 1m3
miljofabrikken ligger i malmö, där finns åxå nordanå= www.grus.nu som tar 330.- ink.moms och transport för 1m3 makadam 16-32..

Tack, suveränt d_leso !

DD

Mikael_L
Jehander har också priser som går att kolla online:
http://www.heidelbergcement.com/se/sv/jehander/home.htm
Gå in under produkter, välj region så hittar du en pdf.

En del använder lite 4-8 fraktion sist av allt, för att kunna finavjämna under kantelementen, typ under 1-2 cm tjockt.

Rätt / fel ?
, jag har ingen aning, men själv skulle jag nog gärna ha några skottkärror 4-8 tillhands för att prova om det underlättar.

hej jag jobbar med att göra grunder hela dagarna :D vi packar upp grunden med 0-64.. sedan använder vi 8-11 sista 10-15 cm under kantelementen. om du använer frigolit element så är de fördel att använda 8-11 för att de är lättare att få jämt.. har du däremot lekabalk funkar de lika bra med 11-16.. bra att tänka på är att du ska få ner radon slang och drenering runt grunden. och har du bara 5-10 cm makadam så får du spåra i 0-64 för tex radonslangen som är 10 cm och inre VA..

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.