Tack för tipsen. Jag har vridfönster (H-fönster) från Elitfönster och tycker inte det ser ut som fönsterbåge och karm smiter åt tillräckligt på sidorna ut mot karmen. Känns som att nederdelen på fönsterbågen är lämpligast men ska kontrollera igen hur det ser ut.
 
frohike skrev:
Helt korrekt.. En borrning in i karmen och en från lämplig punkt för att möta första hålet.. Sen kommer den roliga biten med att fiska kabeln.
Har jag uppfattat det rätt att det då blir en 90-graders böj, där hålet genom karmen möter hålet genom väggen?
 
är inga problem..
 
Hej

Är det nån som har lite snygga bilder på hur infällda magnetkontakter ser ut när de är installerade?

Jag har kikat på ett billigt alternativ från Kjell.com. Är de nåt att ha tro?
http://www.kjell.com/?item=50599

Mvh... /Jonas
 
Det enda man ser är den vita runda brickan. Ser ganska exakt ut som täcklock över en karmskruv.
 
Ok, tänkte bara det hade varit kul att se lösningar hur folk dragit kablaget ur karm och sånt.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.