2 534 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Maga 25 E
Medlem
· Västerbottens Län
· 2 inlägg
Nu ska en ny panna in! Har preliminärt köpt en Maga 25 E. Var på en mässa och klämde och kände lite grand och blev glatt överraskad av Magas robusthet. Var tidigare inne på Calmar eller Effecta men jag antar att priset på Magan blev för lockande tillsammans med den rejäla känslan.
Men siffrorna i pappren och säljarens argument speglar inte alltid verkligheten!
Någon som har praktiskt erfarenhet av denna panna? Negativt, positivt? Hur funkar den, bra eller dåligt? Stämmer verkningsgraden som anges? Värmer man 1500 liter på ett inlägg?
Magan hade som jag förstått det tidigare tryckande fläkt men har nu sugande. Även regulatorn ska vara förbättrad.
Tänkte värma 1500 liter tank.
Någon som har praktiskt erfarenhet av denna panna? Negativt, positivt? Hur funkar den, bra eller dåligt? Stämmer verkningsgraden som anges? Värmer man 1500 liter på ett inlägg?
Magan hade som jag förstått det tidigare tryckande fläkt men har nu sugande. Även regulatorn ska vara förbättrad.
Tänkte värma 1500 liter tank.
Hej ja allt beror ju på hur mycke du släpper ner tempen i tankarna..sen vilket värmebehov du har..sen vilken kval på ved du har,. men ja har en maga 20 och är helnöjd med den,. i vintras eldade ja morgon o kväll enbart då det va över -30 annars en gång,. o ja klarar ladda tankarna full på min så då bör du klara det med din också,. ja har 1500 L ja med.,.
Medlem
· Västerbottens Län
· 2 inlägg
Låter riktigt bra det där. Hur mycket släpper du ner tempen till? Hur mycket har du isolerat tankarna?
Vårt hus är på 118 kvm. Förhoppningen är att jag endast ska behöva elda en gång per dag även när det är riktigt kallt.
Vårt hus är på 118 kvm. Förhoppningen är att jag endast ska behöva elda en gång per dag även när det är riktigt kallt.
ja det är olika men till 40-50 grader,. eldar ja när dom är 60 grader högst upp räcker det med ett ilägg,..
ja värmer 100 kvm + källaren som är lika stor.. sen beror det på ved samt hur mycke du duschar och temt inne,. vi har 21-22 grader isolering av tankarna är bara det som är på borö tankarna samt så har ja en strömsnästank,. tror det är 70 mineralull tunt om,..
ja värmer 100 kvm + källaren som är lika stor.. sen beror det på ved samt hur mycke du duschar och temt inne,. vi har 21-22 grader isolering av tankarna är bara det som är på borö tankarna samt så har ja en strömsnästank,. tror det är 70 mineralull tunt om,..
Klicka här för att svara