6 650 läst ·
49 svar
7k läst
49 svar
Mafell KSP55F, klingor + angle fence?
Hann så klart inte bli färdig med arbetsbordet idag men slänger upp en bild i "halv-tid".
Imorgon ska jag använda skenan för första gången och då kapar man ju till gummilisten. Är det bara att köra som vanligt eller är det något särskilt man ska tänka på för att det ska bli rätt med gummilisten? Ska kapa till plywoodskivan på bilden.
(Gummilisten på "Angle Fence" stack inte ut så mkt att den kapades något.)
Imorgon ska jag använda skenan för första gången och då kapar man ju till gummilisten. Är det bara att köra som vanligt eller är det något särskilt man ska tänka på för att det ska bli rätt med gummilisten? Ska kapa till plywoodskivan på bilden.
(Gummilisten på "Angle Fence" stack inte ut så mkt att den kapades något.)
Tackar!mattiasp skrev:
Jag körde med dammsugare innan och det funkade kanon. Ska bygga ett plan längst ner på arbetsbänken och ställa dammsugaren där.
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
Mattiasp kan du inte lägga upp bilder på din kapmanick till din KSP55?
Går och sneglar på en KSP 85F, men den är ju väldigt dyr jämfört med t.ex. Hitachi C9BU2. Har redan cirkelsågar i 55mm-klassen, men känner att jag behöver en större för att kunna klyva och kapa tretum osv. Ska kolla lite priser får vi se. Fortfarande ingen som köpt Mafells monstersticksåg P1CC?
Går och sneglar på en KSP 85F, men den är ju väldigt dyr jämfört med t.ex. Hitachi C9BU2. Har redan cirkelsågar i 55mm-klassen, men känner att jag behöver en större för att kunna klyva och kapa tretum osv. Ska kolla lite priser får vi se. Fortfarande ingen som köpt Mafells monstersticksåg P1CC?
Redigerat:
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
Klart jag kan slänga upp lite bilder och kommentarer. Inom de närmsta veckorna ska jag börja med staket som består av 2-tum-2-reglar och plywoodskivor. Kan passa på att fota/filma lite då.mattiasp skrev:
Är det ok om jag inte har en lika professionell rock som killen i den ryska filmen?

