Absolut. Intresse finns.
 
Bilder, både rörliga och inte, är alltid kul :)
 
Hann så klart inte bli färdig med arbetsbordet idag men slänger upp en bild i "halv-tid".

Imorgon ska jag använda skenan för första gången och då kapar man ju till gummilisten. Är det bara att köra som vanligt eller är det något särskilt man ska tänka på för att det ska bli rätt med gummilisten? Ska kapa till plywoodskivan på bilden.

(Gummilisten på "Angle Fence" stack inte ut så mkt att den kapades något.)
 
  • IMG_0972.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Filmen med Angle Fence är klar men jag lyckas inte ladda upp den. Står bara och tuggar.

Nån som vet hur man gör?

Filen är: .mov 123mb
 
Ladda upp på youtube och posta en länk?
 
Det såg ju fint ut. Trevligt med fågelsången! Har du några planer på att koppla upp en dammsugare? Man får en mycket god dammutsugning med Mafell KSP 55F.
 
mattiasp skrev:
Det såg ju fint ut. Trevligt med fågelsången! Har du några planer på att koppla upp en dammsugare? Man får en mycket god dammutsugning med Mafell KSP 55F.
Tackar!

Jag körde med dammsugare innan och det funkade kanon. Ska bygga ett plan längst ner på arbetsbänken och ställa dammsugaren där.
 
Nu vill vi ha en uppdatering!
Bilder på bordet och en recension av sågen, tillbehören och hur klingorna fungerade.
 
Mattiasp kan du inte lägga upp bilder på din kapmanick till din KSP55?

Går och sneglar på en KSP 85F, men den är ju väldigt dyr jämfört med t.ex. Hitachi C9BU2. Har redan cirkelsågar i 55mm-klassen, men känner att jag behöver en större för att kunna klyva och kapa tretum osv. Ska kolla lite priser får vi se. Fortfarande ingen som köpt Mafells monstersticksåg P1CC?
 
Redigerat:
Förresten måste jag bara säga att Mafells system Flexistem verkar rätt roligt. Den här länken kanske finns på tyska, här är det ryska men man fattar ändå poängen genom filmen. Flexistem
 
Den där KSP40:an var ju rätt liten och läcker! Det enda tradiga med den böjbara skenan är ju att snittet inte hamnar intill skenkanten.
 
phl skrev:
Den där KSP40:an var ju rätt liten och läcker! Det enda tradiga med den böjbara skenan är ju att snittet inte hamnar intill skenkanten.
? tycker det ser ut att den fungerar som vanligt i videon, eller har jag missat något?
 
Eller så missade jag något? Men visst hamnade snittet utanför skenan?
 
mattiasp skrev:
Nu vill vi ha en uppdatering!
Bilder på bordet och en recension av sågen, tillbehören och hur klingorna fungerade.
Klart jag kan slänga upp lite bilder och kommentarer. Inom de närmsta veckorna ska jag börja med staket som består av 2-tum-2-reglar och plywoodskivor. Kan passa på att fota/filma lite då.

Är det ok om jag inte har en lika professionell rock som killen i den ryska filmen? ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.