Har sett på nätet npgonstans där man kunde köpa en form av klister/strykmärke där man kunde designa ett eget märke och stryka på exempelvis egentillverkad skärbräda. Någon som vet? Har sett varianten där man bränner fast märken men de mallarna är så dyra..
 
Vet inte vad du menar med dyrt, men min brännmärkare gav jag 350:- för från Amazon i USA ink frakt. En rund med 5cm diameter. Jag letade först i Sverige, men då hittade jag bara skitdyra varianter.
 
Hep Hep skrev:
Vet inte vad du menar med dyrt, men min brännmärkare gav jag 350:- för från Amazon i USA ink frakt. En rund med 5cm diameter. Jag letade först i Sverige, men då hittade jag bara skitdyra varianter.
Har du ngn länk?
 
Stryka på något låter inte som det kommer hålla i evigheter...iaf inte på en skärbräda som utsätts för mycket vatten.

Hursomhelst, jag har en brännstämpel men föredrar starkt "mynten" jag beställde för nåt år sen. Brännstämpeln har man bara en chans att få det bra, ofta på färdigt alster, och det e rätt lätt det inte blir 100. För varmt, för kallt, för lite tryck, för lång presstid, för kort presstid, snett tryck osv.

Egendesignade mynten sätts i ett grunt 20mm hål med en liten klick epoxi i botten. Lätt som en plätt o har inte misslyckats med ett enda än så länge. Har tom vågat montera ett i en målad synlig yta. Kostade ca 100$ för 50st. Må kanske låta dyrt med 20kr/st men jämfört med tiden man lägger ner på ett alster är det en fis i rymden.

Sök på custom coin på ex Aliexpress eller annat billighetsställe.

Custom-designed coins scattered on a white surface, used for branding woodworks.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Egendesignat mynt intill ett 20mm hål infäst med epoxi i träyta, verktyg för montering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Skärbrädor i trä med inlagda egendesignade metallmynt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Nick_se och 27 till
  • Laddar…
Här går jag in för att hjälpa någon att spara lite pengar och så slutar det med att jag själv beställer något jag aldrig hört talas om eller visste att jag måste ha. Vem fakturerar jag? Internet?
 
  • Gilla
  • Haha
Kapellplan och 19 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Här går jag in för att hjälpa någon att spara lite pengar och så slutar det med att jag själv beställer något jag aldrig hört talas om eller visste att jag måste ha. Vem fakturerar jag? Internet?
Ola :D
 
  • Haha
  • Gilla
Ola C och 2 till
  • Laddar…
Känner att jag plötsligt villhöver en liten cncfräs för att göra mynt..
 
...och jag blir frestad att lära mig finsnickeri och starta tillverkning bara för att få använda såna här prylar... :crysmile::crysmile:
 
  • Gilla
  • Haha
guggen och 5 till
  • Laddar…
En billig liten CNC verkar kosta 2k..
100 alster senare har man sparat in den. Borde jag klara om jag blir ca 300år gammal..
 
Jag kan betala dig för att göra mina mynt. Då är vi hemma redan om 150 år.
 
Frustrator Frustrator skrev:
En billig liten CNC verkar kosta 2k..
100 alster senare har man sparat in den. Borde jag klara om jag blir ca 300år gammal..
Mynten är inte gjorda i CNC, dom är gjutna eller formpressade (eller nåt). Formen är däremot gjord i CNC och det va väl den som gjorde det lite dyrt. Skulle köpt fler mynt när jag ändå betalt för formen men jag vet ju å andra sidan var den finns.
 
Redigerat:
Ett alternativ är ju såklart att etsa egna metallmynt..
 
  • Gilla
thomas33
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Mynten är inte gjorda i CNC, dom är gjutna eller formpressade (eller nåt). Formen är däremot gjord i CNC och det va väl den som gjorde det lite dyrt. Skulle köpt fler mynt när jag ändå betalt för formen men jag vet ju å andra sidan var den finns.
Snygga mynt Ola!

Vad är det för material? Mässing?

Håller med i allt du skriver om brännmärkning. Svårt att få bra eller framförallt svårt att få just den (enda chansen) märkningen bra på den färdiga möbeln/prylen.
 
V vectrex skrev:
Snygga mynt Ola!

Vad är det för material? Mässing?

Håller med i allt du skriver om brännmärkning. Svårt att få bra eller framförallt svårt att få just den (enda chansen) märkningen bra på den färdiga möbeln/prylen.
Jag brukar få mina 10 träningsstämplar jättebra sen när jag kör skarpt blir jag helt nervös o det blir aldrig lika bra som den sista träningsstämpeln jag gjorde 5 sekunder tidigare.

Man kan välja olika material, det var från denna säljare jag köpte. Priset har gått upp lite sen dess. Kommer inte ihåg hur splitten var form vs styckpris.

https://www.aliexpress.com/item/32947641276.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dYJU73W
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.