Satt och tittade på woodworking filmer på "Tuben" då jag la märke till en rolig grej...
Man vet ju aldrig när man behöver skjuta lite i verkstan. Batteriet i borrmaskinen kanske är slut och man behöver ett hål, akut... :cool:
Behöver väl knappast nämna att det är taget från en amerikansk film...

• Armed.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
En bra idé. Bråkiga kunder och näsvisa försäljare kan ju gå en på nerverna när det vankas helg...

Det är förstås en spikpistol...

JuggeH skrev:
Det är förstås en spikpistol...
Spikpistol model Glock XX :D För dig som i praktiken skiter i om det sitter fast, bara det smäller lite å blir något resultat i materialet

"- Hmm, nu skulle jag behöva ett hål här, säg runt 10mm eller så i diameter. PANG!"

Milwaukee hade på sortimentet borrmaskiner som de kallade "hole shooters". Personen på bilden kanske har missuppfattat ett och annat.

Det är kanske som hos mig att hushållets samlade förmögenhet finns i diverse systainers i verkstaden. Då gäller det att vara beredd om rånarna kommer. Securitas värdebilar innehåller ju inte mycket i jämförelse...

jac skrev:
Det är kanske som hos mig att hushållets samlade förmögenhet finns i diverse systainers i verkstaden. Då gäller det att vara beredd om rånarna kommer. Securitas värdebilar innehåller ju inte mycket i jämförelse...
Det är därför man har en shotgun i mafioso-quick-draw-style-hölster under snickarbänken... :blushing:

"jag tar med mig pistolen, så om frugan kommer och tjatar om att jag ska städa huset så ska hon få se......"

;)

Åhh! vi vill väl alla att våra byggorojekt ska gå som ett skott :)

Jag har i alla fall två Hultafors i dubbelhölster :cool:

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.