Jag har visserligen ingen erfarenhet av måbär som häck men jag hade några buskar tidigare. Det är en mycket lättskött buske som knappt kräver något alls. Den växer ju också vild. Röda bär utan smak och både blad och växtsätt påminner ju mycket om röda vinbär, men det kanske du visste. Nackdelen är i såfall att den är ganska vidväxande. Kräver mycket plats.