Skall sätta ny ledstång och reglarna är rent åt helskotta felplacerade så min översta konsol hamnar mitt emellan 2 reglar.

Skruvstiften till beslagen är träskruv-M8.
Har letat men hittar ingenstans där man kan hitta någon plugg i denna dimension.
Mollypluggar finns bara i M6 så nu överväger jag att svarva ner en halv M8-pinbult och gänga till en M6 och sen använda M6 mollly.

Dock borde fler råkat ut för detta och hur gjorde ni?

Du har väl reglar i väggen som alla andra, antingen cc 45 cm eller cc 60 cm sätt dina ledstångs fästen där.Det är mycket sällsynt att det sitter på jämna mått för då måste väggen vara byggd rör det och det är sällsynt. Några plugg i gipsskivor kan aldrig klara påfrestningen från en vuxen person som snubblar och försöker greppa efter ledstången. Men var nu vaksam på höjd för fästena för trappans vangstycke är kanske inte av rak modell för det är ovanligt i sentida villor, vilket du förmodligen har eftersom det är gipsväggar.

cecar33 skrev:
Du har väl reglar i väggen som alla andra, antingen cc 45 cm eller cc 60 cm sätt dina ledstångs fästen där.Det är mycket sällsynt att det sitter på jämna mått för då måste väggen vara byggd rör det och det är sällsynt. Några plugg i gipsskivor kan aldrig klara påfrestningen från en vuxen person som snubblar och försöker greppa efter ledstången. Men var nu vaksam på höjd för fästena för trappans vangstycke är kanske inte av rak modell för det är ovanligt i sentida villor, vilket du förmodligen har eftersom det är gipsväggar.
Klart jag har reglar, men regeln som sitter i början där ledstången ska sitta går ej att använda och regel nr 2 kommer 75cm in på ledstången om jag ska använda den. Känns som det blir alldeles för mkt hävarm att ha första konsolen där.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.