Hej!
Jag skall sätta upp lysrörsarmaturer i garaget, och den typen av armaturer jag har köpt så står det;
L = fas
N = nolla
J (jord, kan ej göra symbolen)
Men det är även så att på andra sidan så finns det utgångar också, så kan jag bara koppla vidare på alla? Så att man skarvar varje armatur vidare, och så slutar man bara på den sista?
Det är 4 stycken armaturer, och effekten per styck ligger väl runt 100 W (vet ej säkert)
Det skall avsäkras med en 10 A säkring, så P=U*I = I = 400/230 1,73 A, har jag tänkt rätt här eller kan ni hjälpa mig.
Tacksam för svar.