Z Zippi #1 Medlem · 100 inlägg 18 sep 2022 17:23 Zippi Medlem 100 inlägg 18 sep 2022 17:23 #1 Jag har köp ett nytt ljusrör med glimmer/tändare. Ljusröret blinkar rött när jag tänder lampan, det röda försvinner efter ett tag. Vad beror det på, är något sönder som jag bör byta ut? Köpt hos elektriker i butik. 2 Gilla Kommentera Skicka
Jag har köp ett nytt ljusrör med glimmer/tändare. Ljusröret blinkar rött när jag tänder lampan, det röda försvinner efter ett tag. Vad beror det på, är något sönder som jag bör byta ut? Köpt hos elektriker i butik. 2 Gilla Kommentera Skicka
Demmpa #2 Husägare · Kalmar · 26 006 inlägg 18 sep 2022 17:43 Demmpa Husägare Kalmar 26 006 inlägg 18 sep 2022 17:43 #2 Hur många lysrör är det i armaturen? Vad stod det på den gamla glimtändaren? Vad står det på den nya glimtändaren? Det är nämligen skillnad på om det är singelrör eller två rör i serie.
Hur många lysrör är det i armaturen? Vad stod det på den gamla glimtändaren? Vad står det på den nya glimtändaren? Det är nämligen skillnad på om det är singelrör eller två rör i serie.
Z Zippi #3 Medlem · 100 inlägg 19 sep 2022 11:53 Zippi Medlem 100 inlägg 19 sep 2022 11:53 #3 Demmpa skrev: Hur många lysrör är det i armaturen? Vad stod det på den gamla glimtändaren? Vad står det på den nya glimtändaren? Det är nämligen skillnad på om det är singelrör eller två rör i serie. Ett rör i lysröret, elektriker valde glimmer och lysrör så de borde passa ihop.
Demmpa skrev: Hur många lysrör är det i armaturen? Vad stod det på den gamla glimtändaren? Vad står det på den nya glimtändaren? Det är nämligen skillnad på om det är singelrör eller två rör i serie. Ett rör i lysröret, elektriker valde glimmer och lysrör så de borde passa ihop.