kisumisu
Helt sådan här vanlig som går på vanlig ström!

Två europeiska vägguttag, en brytare och en tänd lysrörsarmatur underifrån.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vet att det fanns en tråd här tidigare, som verkar försvunnit?!

Inne i tråden fanns nån butik som sålde sådana med ledrör.

Nu skulle jag vilja ha en en lång modell och som även klarar av standardrör på 36W.

Nu kanske ni tycker jag är dum i huvudet, men dessa går ju konvertera till LED och jag skulle vilja byta ut Garagets lysrör till just LED. Tänds på en gång och funkar bra i kyla. Men känns dumt börja kasta rör som funkar och skulle kunna användas t ex just i köket.

Dessutom vill jag ha lite mer ljus än vad den nuvarande taklampan ger i köket, så har börjat tänka på bänkbelysning.

Tänkte först installera Ikea led, men blir lite omständigt med deras transformatorer som ska gömmas och hatar allt som ska styras med separata fjärr.

Dessutom tycker jag att det jobbiga är att dagens ledarmaturer allt inbyggt, går ljuskällan eller trafo sönder så skall man installera helt ny armatur, helt idiotiskt.
Lysrörsarmaturer går också sönder bla den i mitt garage, men åtgärdades lätt med LED rör!

Blir nog svårt att få tag på en ren lysrörsamatur i dag. Kan finnas hos någon längst bak i förrådet. Kanske inte den längd du vill ha. Satt i samma sits, men tog en som går direkt på 230 V , Malmbergs finns upp till 1 meter, i övrig kan du läsa här
https://www.doneservices.se/doneblogg/lysror-forbjuds

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.