Medlem
· Västra götaland
· 335 inlägg
Fixar lite bilder imorgon (om jag kommer ihåg det
)
Ang: "Antar att du har de vita LEDen? Är det ett bra vitt ljus? De jag har sett har antingen haft en grön- eller blåaktig ton.
Tätade du bara med silicon runt om? Om vi ska vara noga, är det godkänt?"
Det är vit ton på dem, tycker det är ett helt ok ljus om än lite åt blåtonshållet.Led belysning är lite kalla i ljuset tycker jag, men det stör absolut inte.
Ärligt talat är inte badrummet i drift än så det är inte tätade ännu, men kommer täta med silicon. Om man ska vara noga är det säkert inte godkänt, men i mitt fall där de sitter 1.40 upp på väggen över badkaret så är övertygad om att det inte kommer hända något i mitt fall. Rent elmässigt är de ju helt ok att använda då de är IP 67. De säljs för att monteras i trädäck på altaner. Det enda problemet är väl just ansl mot tätskiket att få det helt tätt, men hur mycket vatten spolas upp i "taket" i en väggnisch?
Dock kanske det är lite tufft och ha dom i duschen som frågeställningen från början var vid närmare eftertanke.
Ang: "Vilken lösning har du använt dej av för att få trafon i "torrt utrymme" ?"
I vårt fall gränsar nichen mot en garderob så där är det IP 20 som gäller.
Ang: "Antar att du har de vita LEDen? Är det ett bra vitt ljus? De jag har sett har antingen haft en grön- eller blåaktig ton.
Tätade du bara med silicon runt om? Om vi ska vara noga, är det godkänt?"
Det är vit ton på dem, tycker det är ett helt ok ljus om än lite åt blåtonshållet.Led belysning är lite kalla i ljuset tycker jag, men det stör absolut inte.
Ärligt talat är inte badrummet i drift än så det är inte tätade ännu, men kommer täta med silicon. Om man ska vara noga är det säkert inte godkänt, men i mitt fall där de sitter 1.40 upp på väggen över badkaret så är övertygad om att det inte kommer hända något i mitt fall. Rent elmässigt är de ju helt ok att använda då de är IP 67. De säljs för att monteras i trädäck på altaner. Det enda problemet är väl just ansl mot tätskiket att få det helt tätt, men hur mycket vatten spolas upp i "taket" i en väggnisch?
Dock kanske det är lite tufft och ha dom i duschen som frågeställningen från början var vid närmare eftertanke.
Ang: "Vilken lösning har du använt dej av för att få trafon i "torrt utrymme" ?"
I vårt fall gränsar nichen mot en garderob så där är det IP 20 som gäller.
Medlem
· Stockholms län
· 6 inlägg
kanske inte riktigt det du är ute efter men jag hittade detta på ett annat forum och det blev riktigt tufft 
http://elektronikforumet.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=23424&hilit=rgb
http://elektronikforumet.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=23424&hilit=rgb
Klicka här för att svara