1 942 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Lyfta takstomme och råspontplattor med kran?
Jag kommer att köpa takstommar och mellanbjälklag och få dem upplyfta av leverantören med kran.
Gärna så att de håller stommarna medan vi fäster dem.
Skulle gärna få råspontplattorna upplyfta också på samma gång, men har svårt att fundera ut hur det ska ske rent ordningsmässigt/praktiskt.
Någon som har gjort detta och kan tala om hur ni bar er åt?
Kan de lägga plattorna på underarmarna/mellanbjälklaget? Jämnt fördelat då? Om man hinner packa upp och lägga ut dem medan kranbilen väntar...
Lite kan de kanske lägga på byggställningen, men det finns väl en gräns för hur mycket den håller också.
Gärna så att de håller stommarna medan vi fäster dem.
Skulle gärna få råspontplattorna upplyfta också på samma gång, men har svårt att fundera ut hur det ska ske rent ordningsmässigt/praktiskt.
Någon som har gjort detta och kan tala om hur ni bar er åt?
Kan de lägga plattorna på underarmarna/mellanbjälklaget? Jämnt fördelat då? Om man hinner packa upp och lägga ut dem medan kranbilen väntar...
Lite kan de kanske lägga på byggställningen, men det finns väl en gräns för hur mycket den håller också.
Borde ha lagt till informationen att jag (som jag brukar) kommer att snickra ställning själv i trä. Ingen Haki alltså
.
Men bra att få lite tips om hur man brukar göra, det var det jag ville åt. Tack för det!
Får nog bli en kombination av ovanstående, sprida ut dem helt enkelt...
Men bra att få lite tips om hur man brukar göra, det var det jag ville åt. Tack för det!
Får nog bli en kombination av ovanstående, sprida ut dem helt enkelt...
Klicka här för att svara