Tar alla råd till mig ska hem o prata med regeringen om hur vi ska göra. Har begärt in offerter på åtgärderna - ska naturligtvis ta med evakueringskostn också.

Visst allra bäst om entr tar sitt ansvar - det är ju så vi vill lösa det egentligen.

cat_stevens - skönt hus och ganska likt måste jag säga!

Jag anser att det inte är någon idé att stämma besiktningsmannen. Du kan inte visa att hans bedömning orsakat Dig någon skada.

Den Du skall gå på är entreprenören. Låt värdera åtgärdskostnaderna som jag tidigare sagt. Håller Du inne pengar så kan Du meddela entreprenören att Du åtgärdar och drar av på hans slutlikvid. Har Du betalt allt tycker jag att Du skall kontakta en jurist som till att börja med skriver till entreprenören så får Du se om det händer något.

Innan Du ev. stämmer måste Du göra en riskbedömning tillsammans med juristen. Bl.a. kolla om entreprenören har sådan ekonomi att Du kan få ut något om Du skulle vinna en process. Vidare bör Du ha en rättsskyddsförsäkring om Du stämmer. Beakta dock att en sådan bara täcker kostnader upp till ca 100 000 kronor och att den har en självrisk på ca 10 000 kronor.

Oftast tjänar ingen - utom juristen - på att parterna stämmer.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.