Hej,
Ska renovera köket och tänkte klä betongväggarna med lumppapp för att ge en skyddande yta och för att det ska ge fin struktur vid målning har jag förstått det som. Sen är det väl ganska bra för människa och djur har jag förstått. Ett alternativ är att väva med glasfiberväv och sedan måla detta. Finns det andra alternativet och är det någon som har erfarenhet att dela med sig av detta? Fördelar respektive nackdelar? Vad jag förstått så kan det vara lite jobbigt att sätta våder med papp samt att det suget en del färg.

Tack på förhand

Har använt lumppapp som underlag för äggoljetempera vid renovering av äldre hus. Rev lumppappen i mindre rektangulära bitar (ca 60x50 cm) som klistrades med överlappning, använde tapetklister av cellulosa. Grundmålade med linoljefärg (suger rätt mycket) sedan ett lager egentillverkad äggoljetempera och stänkmålning delvis. Ger en hållbar avtorkbar yta. Gjordes för ca tio år sedan och är fortfarande i bra skick.
Vägg med stänkmålning i rött och svart över rosa lumppapp, grundmålad med linoljefärg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Narind och 3 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.