972 läst ·
6 svar
972 läst
6 svar
Luktar mögel, unket- bränns i näsan
Jag undrar, är på min släktgård som står tom på vintern- det första jag reagerade över när jag klev in var för mig en mögellukt och den känns hela tiden, varit i huset bara 3 timmar å jag tycker det bränns i näsan. När jag påtalade det så säger dom andra att det bara är lukt för att huset är instängt och står tomt på vintern. Jag hade köpt det- om vi precis hade låst upp huset och ingen varit där- MEN, släktingar har bott här nu i en månad, å då borde väl instängd unken lukt vara borta. Samt den stickande känslan i näsan.
Hur farligt är det för mig och min son att vistas i huset i 8 nätter?
Jag ser ingen uppenbar fuktfläck, färg har lossat från taket vid spisen, tapeter har sprickor och bubblig- men huset är 200 år gammalt så det behöver inte vara nå. Såg fuktfläckar på luckan upp till vinden- om det kan vara nå. Men främst är det stickande näsan- å så fort jag klev ut från huset kände jag inte av näsan
Hur farligt är det för mig och min son att vistas i huset i 8 nätter?
Jag ser ingen uppenbar fuktfläck, färg har lossat från taket vid spisen, tapeter har sprickor och bubblig- men huset är 200 år gammalt så det behöver inte vara nå. Såg fuktfläckar på luckan upp till vinden- om det kan vara nå. Men främst är det stickande näsan- å så fort jag klev ut från huset kände jag inte av näsan
Det är nog inte farligt i sig men är du överkänslig mot mögel lär det vara obehagligt, precis som katthår inte är farligt för den som är allergisk (känner ingen som får andnöd eller akuta besvär) blir man ju fortfarande omtöcknad med rinnande näsa och osv, och det är ju ingen trivsam upplevelse.
Jag känner inte lukten längre men tänker att jag blivit van? För huset har bara stått tomt 2 dagar sen vi tog över. Innan dess fullt bebott i 4 veckor men kallställt dessförinnan i 10 månaderIntet skrev:
Klicka här för att svara