Jag har självdrag genom skorstenen. När jag har ventilerna öppna så luktar det ganska ofta illa, typ fettlukt, Vad kan detta bero på och kan man göra något åt det?
Har även problem med att det ibland luktar rök genom ventilerna(om dom är öppna) när jag eldar.
 
Moelk skrev:
Har även problem med att det ibland luktar rök genom ventilerna(om dom är öppna) när jag eldar.  
Hur har du det med tillluftsdon?

Med för lite tilluft blir det lätt undertryck i huset när man eldar vilket görs att rökdoftande luft sugs bakvägen genom frånluftsventiler som mynnar i skorstenen.
 
Har nog lite dåligt med tilluft så det är väl antagligen problemet.
Tack för snabbt svar.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.