Hej på er, hoppas någon kan komma med tips.

Slamsugaren var här förra veckan och tömde vår tank, efter det har det börjat lukta avlopp från en av våra toaletter, det finns ingen dusch på denna toalett utan bara toalett och handfat, tacksam för tips.
 
Finns de vatten i vattenlåsen?
 
L LantbrukarN skrev:
Finns de vatten i vattenlåsen?
japp det är vatten i toalettstolen
 
Och handfat?

Känn med handen runt alla skarvar och kopplingar, man brukar kunna känna att det drar lite där luften läker in
 
det är även vatten i vattenlåset (handfat) känner heller inte att det trycker luft någonstans :(
 
Håll en tändare här å där och se om lågan fladdrar
 
det var en bra ide, det skall jag prova
 
AdamOlofsson AdamOlofsson skrev:
Hej på er, hoppas någon kan komma med tips.

Slamsugaren var här förra veckan och tömde vår tank, efter det har det börjat lukta avlopp från en av våra toaletter, det finns ingen dusch på denna toalett utan bara toalett och handfat, tacksam för tips.
Vattenlåset är tomt. Häll i en 1/2 hink vatten och även i tvättställ, hoar, golvbrunn om sådana finns!
Oj, jag var sen på tråden ser jag..
 
Är du säker det kpmmer från toan? Har du avloppsventilationen inomhus, t ex vägghängd toa med hylla bakom där vent är inbyggd? Membranet kan vara trasigt där.
 
AdamOlofsson AdamOlofsson skrev:
Hej på er, hoppas någon kan komma med tips.

Slamsugaren var här förra veckan och tömde vår tank, efter det har det börjat lukta avlopp från en av våra toaletter, det finns ingen dusch på denna toalett utan bara toalett och handfat, tacksam för tips.
Har du fått någon hjälp? Vi har samma problem hemma hos oss.
 
O orebjörk skrev:
Har du fått någon hjälp? Vi har samma problem hemma hos oss.
Det vanligaste felet efter sugning är att vattenlåsen tömts. Fyll på vatten i golvbrunnar, toaavlopp samt vattenlås som tvättställ mm!
 
S seniorkonsult skrev:
Det vanligaste felet efter sugning är att vattenlåsen tömts. Fyll på vatten i golvbrunnar, toaavlopp samt vattenlås som tvättställ mm!
Jo precis, det har vi koll på men tyvärr hjälper det inte. Vi har haft detta problem i 6år och kommer direkt vid slamtömning och håller i sig i flera månader
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.