5 705 läst ·
11 svar
6k läst
11 svar
Luktar avlopp från toalett efter slamsugning
Hej på er, hoppas någon kan komma med tips.
Slamsugaren var här förra veckan och tömde vår tank, efter det har det börjat lukta avlopp från en av våra toaletter, det finns ingen dusch på denna toalett utan bara toalett och handfat, tacksam för tips.
Slamsugaren var här förra veckan och tömde vår tank, efter det har det börjat lukta avlopp från en av våra toaletter, det finns ingen dusch på denna toalett utan bara toalett och handfat, tacksam för tips.
Finns de vatten i vattenlåsen?
Och handfat?
Känn med handen runt alla skarvar och kopplingar, man brukar kunna känna att det drar lite där luften läker in
Känn med handen runt alla skarvar och kopplingar, man brukar kunna känna att det drar lite där luften läker in
det är även vatten i vattenlåset (handfat) känner heller inte att det trycker luft någonstans 
Håll en tändare här å där och se om lågan fladdrar
det var en bra ide, det skall jag prova
Byggveteran
· Åland
· 2 076 inlägg
Vattenlåset är tomt. Häll i en 1/2 hink vatten och även i tvättställ, hoar, golvbrunn om sådana finns!AdamOlofsson skrev:
Oj, jag var sen på tråden ser jag..
Byggveteran
· Åland
· 2 076 inlägg
Är du säker det kpmmer från toan? Har du avloppsventilationen inomhus, t ex vägghängd toa med hylla bakom där vent är inbyggd? Membranet kan vara trasigt där.
Har du fått någon hjälp? Vi har samma problem hemma hos oss.AdamOlofsson skrev:
Byggveteran
· Åland
· 2 076 inlägg
Jo precis, det har vi koll på men tyvärr hjälper det inte. Vi har haft detta problem i 6år och kommer direkt vid slamtömning och håller i sig i flera månaderS seniorkonsult skrev:
Klicka här för att svara