Hej! Nyrenoverat badrum med fläkt(pax). Vi har inga problem med brunnen eller toalettstolen, inget stopp i brunnen eller handfatet. Det luktar ändå illa i badrummet , det luktar helt enkelt bajs!!

Vad är orsaken? Det hjälper inte vad vi än gör.

Alltid, eller bara då någon varit inne i ca10 minuter? Antingen dras ett vattenlås ut då någon spolar eller så är något inte inkopplat.

Alltid.

Har du kollat vattenlåsen

Menar du vattenlåsen till toastolen??

Kolla att gummipackningen till toalettstolen sitter rätt och ordentligt. Vi hade problem med lukt i badrummet, efter byte av den är det luktfritt.

Ett avloppssytem är tomma rör, sedan finns det vattenlås i alla anslutningar (vc/dusch/handfat m.m). Det är en liten ficka av vatten som gör att lukt inte kan komma ut i rummet. Spolar man i toaletten så kan det inträffa att ex vattnet i låset till handfatet sugs ut då det blir lite "vacum". Så gå in och spola, kontrollera om det är vatten kvar i stolen, lukta nära golvbrunn och handfatsutlopp. Var kommer doften ifrån?

Ok. Jag skall kolla gummipackningen .

Ät mer fibrer... :-)

Gilgo skrev:
Kolla att gummipackningen till toalettstolen sitter rätt och ordentligt. Vi hade problem med lukt i badrummet, efter byte av den är det luktfritt.
Kolla även runt tvättställets anslutning vid golvet/väggen. Även här kan det vara otätt. Du har ingen oanvänd tvättmaskinsavloppsanslutning (phew, vilket ord) där vattnet dunstat. Även dessa är ju små vattenlås.

hur gör jag luktar skit i mitt avlopp har ringt bostadsbolaget dom gör inte ett skit

• Älska
Stickan56
  • Laddar…
S
du har väl gjort rent alla vattenlåsen till att börja med ?

Och vart sitter vatten låset då kan inte sånt

S stenna skrev:
du har väl gjort rent alla vattenlåsen till att börja med ?
ja det har jag gjor ju ,en luktar fan ändå

S
vilket luktar tvättstället eller golvavlopp ?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.