I 2 dagar har det luktat från källaren, har försökt lokalisera lukten som flyttar sig men har svårt att pricka rätt. Det luktar bränt kretskort/ kemiskt typ. Svårt att sätta fingret exakt på lukten. Har en frys i källaren och även en luftavfuktare i tvättstugan och jag har tyckt att lukten kommer från båda, men det känns orimligt därför vänder jag mig hit. Någon som varit med om liknande eller vet vart man ska vända sig?

Tack
 
Luktar det bränt skulle jag ringa brandkåren och be dem söka igenom huset. Lukt kan ju också komma från ventilationskanaler eller skorsten. Du når SOS informationscentral på 113 13.

Möjligtvis ta dit en behörig elektriker som kan felsöka på de förbrukare du nämner. Börja med att titta på kablar, leta efter klämskador. Kolla i eldosor efter möss, damm och sågspån. Var försiktig då något skulle vara strömförande.

Öppna försiktig elcentralen och se om du ser spår av sot.
 
S Småbrukaren skrev:
Luktar det bränt skulle jag ringa brandkåren och be dem söka igenom huset. Lukt kan ju också komma från ventilationskanaler eller skorsten. Du når SOS informationscentral på 113 13.

Möjligtvis ta dit en behörig elektriker som kan felsöka på de förbrukare du nämner. Börja med att titta på kablar, leta efter klämskador. Kolla i eldosor efter möss, damm och sågspån. Var försiktig då något skulle vara strömförande.

Öppna försiktig elcentralen och se om du ser spår av sot.
Luktar inte riktigt bränt. Det är en frän lukt, lite kemiskt. Är på en specifik plats i källaren, går jag in i övriga rum i källaren så luktar det inget. Har ventilation i källaren och tanken slog mig nyss om det kan vara en mus, fågel eller något djur som hittat in. Men det luktar fränt, inte så att det sticks i näsan. Hur luktar dött?? Svårt att beskriva lukt skriftligt. Vad gör jag?


Tack
 
Du skulle inte vara den första som har en bränd mus i en eldosa eller på annat varmt och skönt ställe.
 
Mus i proppskåpet är en annan klassiker.

/M
 
Idag när jag vaknade var lukten borta, igår när jag drog till jobbet var lukten knapp, kom hem på kvällen och det luktade det mycket. Så verkar som det kommer och går.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.