1 100 läst ·
1 svar
1k läst
1 svar
Lukt under golvet
Jag har ett litet fritidshus byggt på 50-talet som står på torpargrund/krypgrund. Grunden är låg och det finns ingen större öppning, så man kan inte krypa in under huset.
Sedan någon månad tillbaka känner jag en dålig lukt i sovrummet och angränsande rum. Det är en sur eller unken lukt. Har städat noga och använt ättika, men det hjälper inte. Använder torrbollen sedan flera år. Det känns som om lukten kommer från golvet. Jag har tänkt köpa en elektrisk avfuktare för inomhusbruk.
Behöver jag kontakta någon expert? Vart ska jag vända mig i så fall? Är Anticimex bäst?
Tacksam för råd! Ingrid
Sedan någon månad tillbaka känner jag en dålig lukt i sovrummet och angränsande rum. Det är en sur eller unken lukt. Har städat noga och använt ättika, men det hjälper inte. Använder torrbollen sedan flera år. Det känns som om lukten kommer från golvet. Jag har tänkt köpa en elektrisk avfuktare för inomhusbruk.
Behöver jag kontakta någon expert? Vart ska jag vända mig i så fall? Är Anticimex bäst?
Tacksam för råd! Ingrid
Produkter som diskuteras: "torrbollen"
Torrbollen Home Series 3
Effektiv fuktslukare
199 kr inkl moms
Läs mer
Hej.I Ingrid E skrev:Jag har ett litet fritidshus byggt på 50-talet som står på torpargrund/krypgrund. Grunden är låg och det finns ingen större öppning, så man kan inte krypa in under huset.
Tacksam för råd! Ingrid
Problemet kan ligga i att krypgrunden är för fuktig. Det kan var gammalt material i krypgrunden eller själva golvet som blivit angripet. Anticimex kan vara ett alternativ.
Avfuktare inomhus kommer inte åtgärda problemet om orsaken är krypgrunden.
Klicka här för att svara