Hej,

Vi har ett hus där vi har ett badrum med enbart toalett på entréplan. I källaren i utrymmet under badrummet är det ett förråd där också avloppsstammen från toa och handfat går. I det utrymmet luktar det avlopp ibland och vi förstår inte varför. Det finns ingen golvbrunn där och vi kan inte se något läckage i stammen.

Tacksam för tips kring vad det kan bero på.
 
BirgitS
Kanske en så liten spricka att avloppsvattnet inte kommer igenom men lukten gör det?
 
Kan vara en renslucka på avlopps röret som inte är hundra tätt, som de kan lukta ifrån
 
Vi hade liknande problem innan vi renoverade. Det visade sig att ett gjutjärnsrör spruckit på ovansidan av kröken från liggande till stående stam. Inget vatten läckte ut men illaluktande luft kunde ta sig ut.

/M
 
Tack samtliga! Ja kan ju var något av det ni föreslår. Förstår bara inte varför det luktar mer eller mindre ibland och ibland inget. Kanske har med att göra när luft från den gemensamma avloppsstammen kommer upp i våra stammar (radhus)?
 
M mgranbom skrev:
Vi hade liknande problem innan vi renoverade. Det visade sig att ett gjutjärnsrör spruckit på ovansidan av kröken från liggande till stående stam. Inget vatten läckte ut men illaluktande luft kunde ta sig ut.

/M
Vad upplevde ni för problem innan ni renoverade?
 
S Sandyy22 skrev:
Tack samtliga! Ja kan ju var något av det ni föreslår. Förstår bara inte varför det luktar mer eller mindre ibland och ibland inget. Kanske har med att göra när luft från den gemensamma avloppsstammen kommer upp i våra stammar (radhus)?
Det kan bero på väder och lufttryck
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.