558 läst ·
6 svar
558 läst
6 svar
Lukt under badrum, vad kan det bero på?
Hej,
Vi har ett hus där vi har ett badrum med enbart toalett på entréplan. I källaren i utrymmet under badrummet är det ett förråd där också avloppsstammen från toa och handfat går. I det utrymmet luktar det avlopp ibland och vi förstår inte varför. Det finns ingen golvbrunn där och vi kan inte se något läckage i stammen.
Tacksam för tips kring vad det kan bero på.
Vi har ett hus där vi har ett badrum med enbart toalett på entréplan. I källaren i utrymmet under badrummet är det ett förråd där också avloppsstammen från toa och handfat går. I det utrymmet luktar det avlopp ibland och vi förstår inte varför. Det finns ingen golvbrunn där och vi kan inte se något läckage i stammen.
Tacksam för tips kring vad det kan bero på.
Kan vara en renslucka på avlopps röret som inte är hundra tätt, som de kan lukta ifrån
Tack samtliga! Ja kan ju var något av det ni föreslår. Förstår bara inte varför det luktar mer eller mindre ibland och ibland inget. Kanske har med att göra när luft från den gemensamma avloppsstammen kommer upp i våra stammar (radhus)?
Klicka här för att svara