Hej
Har sen tidigare problem med att det i bland luktar avlopp i badrummet. Men idag luktar det starkt av målarfärg/lösningsmedel.
Vi bor i radhus men varje lägenhet har separat mekanisk ventilation så det borde inte komma från grannen.
Min första tanke var mögel, men kan mögel lukta lösningsmedel ?
 
Lösningsmedelslukten skulle kunna komma från avloppet (någon har hällt ut något).

Har du vatten i alla vattenlås när det luktar?

På vissa handfat finns inte vattenlås utan en backventil (typ silikonflärp) som inte stänger när den behöver rengöras. Står den öppen luktar det avlopp. http://vvs-klimat.se/PICTURE/1856-4-8075409.jpg
 
Redigerat:
Ja den tanken slog mig också. En av medlemmarna flyttar ut i dagarna, så det kan ju tänkas att dom gjort nå måleriarbeten och hällt ut överblivet...
Det enda v-lås som jag inte har koll på är den till handfatet, ska kolla konditionen på det!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.