Hej
Fick en Hero 35 installerad idag och omgående började den lukta (luften som kommer ut luktar) och har nu luktat i 6 timmar, det luktar inte bränt utan något annat.
Har haft ett annat märke tidigare och den luktade inte.

Kanske ska det vara så jag undrar?
Någon som känner igen det?

Redigera Rapportera
Citera+ Citera

Z Zippi skrev:
Hej
Fick en Hero 35 installerad idag och omgående började den lukta (luften som kommer ut luktar) och har nu luktat i 6 timmar, det luktar inte bränt utan något annat.

Redigera Rapportera
Citera+ Citera
Kan vara någon form av plastlukt.
Kan vara någon lukt från fog eller fogskum.
Har du elektroniska luftreningen påslagen så kanske det är ifrån den och den kan du avaktivera för att utesluta något.

Hur tusan minns du hur din tidigare luftvärmepump luktade första dygnen 😎

Ge det 14 dagar innan du gör en bedömning - nyproducerad elektronik och maskiner har alltid en mer eller mindre märkbar 'nybilsdoft' från olika plaster, kretskort, ev oljor och andra beläggningar på tex. flänspaketen som ger värme och märks mer när de faktiskt värms upp - men till skillnad från bilar kan du inte köpa denna 'nybilsdoft' på sprayflaska, vilket man inte är främmande för i bilsäljarsammanhang...

• Gilla
hustomtenshus och 1 till
  • Laddar…
C Comfort Thomas skrev:
Kan vara någon form av plastlukt.
Kan vara någon lukt från fog eller fogskum.
Har du elektroniska luftreningen påslagen så kanske det är ifrån den och den kan du avaktivera för att utesluta något.

Hur tusan minns du hur din tidigare luftvärmepump luktade första dygnen 😎
Jag kan tycka det luktar lite plast kanske som en liten golvvärmefläkt jag hade för något år sedan när den var ny.
Så kanske något med fläkten och värmen.

Luktar den elektroniska luftreningen men tror installatören slog av den så det kan inte vara den.

Z Zippi skrev:
Hej

Redigera Rapportera
Citera+ Citera
Säkert lyftrenarn.

B Belastar skrev:
Säkert lyftrenarn.
Vad är det?
Installatören sa att han slog av den.

Luktar luftrenaren?

Z Zippi skrev:
Vad är det?
Installatören sa att han slog av den.

Luktar luftrenaren?
Sitter ju lite av varje innanför kåpan.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.