B BK5 #1 Medlem · 5 inlägg 26 maj 2025 18:58 BK5 Medlem 5 inlägg 26 maj 2025 18:58 #1 Är det vanligt att det kommer illaluktande luft från avloppsrör på taket eller bör jag kolla upp det? #avloppsrör #lukt #taket
Är det vanligt att det kommer illaluktande luft från avloppsrör på taket eller bör jag kolla upp det?
S Sthlm_ #2 Allvetare · 568 inlägg 26 maj 2025 19:10 Sthlm_ Allvetare 568 inlägg 26 maj 2025 19:10 #2 Antar att det är avluftningen från avloppet? Då är det rimligt. Om det är ute i friska luften så stör det väl inte?
Antar att det är avluftningen från avloppet? Då är det rimligt. Om det är ute i friska luften så stör det väl inte?
RoTe #3 Besserwisser · Uppsala · 7 532 inlägg 26 maj 2025 19:12 RoTe Besserwisser Uppsala 7 532 inlägg 26 maj 2025 19:12 #3 B BK5 skrev: Är det vanligt att det kommer illaluktande luft från avloppsrör på taket eller bör jag kolla upp det? Stoppar du näsan i det? Då luktar det högst troligt ja.
B BK5 skrev: Är det vanligt att det kommer illaluktande luft från avloppsrör på taket eller bör jag kolla upp det? Stoppar du näsan i det? Då luktar det högst troligt ja.
B BK5 #4 Medlem · 5 inlägg 26 maj 2025 20:18 BK5 Medlem 5 inlägg 26 maj 2025 20:18 #4 Jag kände av lukten när jag var på taket, kom med en vindputs antar jag. Läste någonstans att det kunde innebära problem så blev lite skraj😬 Men det låter på svaren att det är vanligt och borde inte vara några problem, uppfattar jag det rätt?
Jag kände av lukten när jag var på taket, kom med en vindputs antar jag. Läste någonstans att det kunde innebära problem så blev lite skraj😬 Men det låter på svaren att det är vanligt och borde inte vara några problem, uppfattar jag det rätt?
RoTe #5 Besserwisser · Uppsala · 7 532 inlägg 26 maj 2025 20:27 RoTe Besserwisser Uppsala 7 532 inlägg 26 maj 2025 20:27 #5 B BK5 skrev: Jag kände av lukten när jag var på taket, kom med en vindputs antar jag. Läste någonstans att det kunde innebära problem så blev lite skraj😬 Men det låter på svaren att det är vanligt och borde inte vara några problem, uppfattar jag det rätt? Smaka på ordet "avluftning". Det ska vara så, annars fungerar inte ditt avlopp i huset.
B BK5 skrev: Jag kände av lukten när jag var på taket, kom med en vindputs antar jag. Läste någonstans att det kunde innebära problem så blev lite skraj😬 Men det låter på svaren att det är vanligt och borde inte vara några problem, uppfattar jag det rätt? Smaka på ordet "avluftning". Det ska vara så, annars fungerar inte ditt avlopp i huset.
B Belastar #6 Medlem · 320 inlägg 26 maj 2025 21:19 Belastar Medlem 320 inlägg 26 maj 2025 21:19 #6 RoTe skrev: Smaka på ordet "avluftning". Det ska vara så, annars fungerar inte ditt avlopp i huset. Behöver inte vara fel på avloppet . Tanten kan ha problem med gluten. Då kan de lukta!!
RoTe skrev: Smaka på ordet "avluftning". Det ska vara så, annars fungerar inte ditt avlopp i huset. Behöver inte vara fel på avloppet . Tanten kan ha problem med gluten. Då kan de lukta!!