Är det vanligt att det kommer illaluktande luft från avloppsrör på taket eller bör jag kolla upp det?

S
Antar att det är avluftningen från avloppet? Då är det rimligt. Om det är ute i friska luften så stör det väl inte?

RoTe
B BK5 skrev:
Är det vanligt att det kommer illaluktande luft från avloppsrör på taket eller bör jag kolla upp det?
Stoppar du näsan i det? Då luktar det högst troligt ja.

• Gilla
Sommarlov15
  • Laddar…
Jag kände av lukten när jag var på taket, kom med en vindputs antar jag. Läste någonstans att det kunde innebära problem så blev lite skraj😬

Men det låter på svaren att det är vanligt och borde inte vara några problem, uppfattar jag det rätt?

RoTe
B BK5 skrev:
Jag kände av lukten när jag var på taket, kom med en vindputs antar jag. Läste någonstans att det kunde innebära problem så blev lite skraj😬

Men det låter på svaren att det är vanligt och borde inte vara några problem, uppfattar jag det rätt?
Smaka på ordet "avluftning". Det ska vara så, annars fungerar inte ditt avlopp i huset.

• Haha
  • Gilla
Sthlm_ och 1 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Smaka på ordet "avluftning". Det ska vara så, annars fungerar inte ditt avlopp i huset.
Behöver inte vara fel på avloppet . Tanten kan ha problem med gluten. Då kan de lukta!!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.