Hej,
Vi har köpt en ny luftvärmepump Mitsubishi LN 25 Hero som ska installeras på befintlig plats som vår gamla Mitsubishi.
Försäljaren påstår att en strömbrytare ska installeras på utsidan. På den befintliga pumpen har vi en jordad kontakt på insidan som vi tycker att vi kan använda oss av eftersom den nya pumpen kommer att sitta på exakt samma ställe.
Min fråga är om det är nya regler om att man ska ha strömbrytare på utsidan.
 
Det brukar vara möjligt att ansluta den antingen via utedelen eller innedelen. Om nuvarande är ansluten via innedelen skulle jag göra likadant på den nya. Jag tror dessutom att det är vanligast.
 
  • Gilla
ennaj
  • Laddar…
A Avemo skrev:
Det brukar vara möjligt att ansluta den antingen via utedelen eller innedelen. Om nuvarande är ansluten via innedelen skulle jag göra likadant på den nya. Jag tror dessutom att det är vanligast.
Tack för svaret, så tänker vi också. Ha en bra dag!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.