Hej,
Vi har köpt en ny luftvärmepump Mitsubishi LN 25 Hero som ska installeras på befintlig plats som vår gamla Mitsubishi.
Försäljaren påstår att en strömbrytare ska installeras på utsidan. På den befintliga pumpen har vi en jordad kontakt på insidan som vi tycker att vi kan använda oss av eftersom den nya pumpen kommer att sitta på exakt samma ställe.
Min fråga är om det är nya regler om att man ska ha strömbrytare på utsidan.