6 172 läst ·
4 svar
6k läst
4 svar
Luftvärmepump Honeywell?
Hej!
Någon som vet hur kvaliteten på luftvärmepumpen från Honeywell är. Denna pump säljs på Jula och Clas Ohlson. Man ska tydligen kunna installra den själv och endast ett jordat uttag inomhus(?) skall behövas.
Och ja, jag vet att t.ex. IVT är bättre men vill inte lägga ut 20-25000 kronor. Tänkte byta några el-element men såg luftvärmepumpen för 7500:- och tänkte att jag lika gärna kan köpa en sån.
Vore mycket tacksam för svar om kvalitet/funktion/installation.
mvh
Petteri
Någon som vet hur kvaliteten på luftvärmepumpen från Honeywell är. Denna pump säljs på Jula och Clas Ohlson. Man ska tydligen kunna installra den själv och endast ett jordat uttag inomhus(?) skall behövas.
Och ja, jag vet att t.ex. IVT är bättre men vill inte lägga ut 20-25000 kronor. Tänkte byta några el-element men såg luftvärmepumpen för 7500:- och tänkte att jag lika gärna kan köpa en sån.
Vore mycket tacksam för svar om kvalitet/funktion/installation.
mvh
Petteri
En bra pump från Sanyo eller Toshiba t:ex kostar cirka 20.000.En pump för halva priset är så bra som priset anger.Duger till sommarstuga.
Visst använder dom dyrare pumparen av en mer avancerad teknik, i form av inverterstyrning o dyligt, effektivare köldmedie mm.
Men kvaliten på billigare on/off pumpar tror jag inte det är nått fel på, kommer garanterat bli en besparing mot att ha elradiatorer. Men luftvärmepumpen kan inte ersätta radiatorer fullt ut, då dom går ej vid allt för låga temperaturer ( -10 -20) beror på pump
Men kvaliten på billigare on/off pumpar tror jag inte det är nått fel på, kommer garanterat bli en besparing mot att ha elradiatorer. Men luftvärmepumpen kan inte ersätta radiatorer fullt ut, då dom går ej vid allt för låga temperaturer ( -10 -20) beror på pump
Hejsan. Jag & min sambo köpte oss en Honeywell från Jula och installerade själv och den har hållt våran kåk varm nu sen september och fortfarande, märks när det blir -10 och -15 att han inte riktigt orkar med hela huset vilket är logiskt, för den är inte gjord för mer än 90 kvadrat.. och nu värmer han det dubbla i stort sett.. så vi har bara positiva erfarenheter av denna pump..! 
Klicka här för att svara