8 706 läst ·
7 svar
9k läst
7 svar
Luftspalter vid dörrarna ?
Bygger lösvirke och ska installera en plattvärmeväxlare, tittar just nu över luftflödes strömmen i huset. Och tydligen gör man så i sovrum/badrum att man lämnar en 1cm luftspalt under dörren för att för att få ut luften eller ? (Tycker att en ventil över dörren inte är så snyggt.)
Luftspalt i ovankant på fönstren och så en tunn platt tröskel är det som gäller för oss som har frånluft.
Ingen luftspalt i fönster för bad, dusch, grovkök eller kök, då luftdonen sitter där.
Ps. kommer det inte in någon luft i utrymmet, kan du inte heller dra ut någon.ds
Ingen luftspalt i fönster för bad, dusch, grovkök eller kök, då luftdonen sitter där.
Ps. kommer det inte in någon luft i utrymmet, kan du inte heller dra ut någon.ds
Produkter som diskuteras: "överluftsventil"
Överluftsventil 363 x 29 mm Fresh
2 st överluftsdon
87 kr inkl moms
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
