833 läst ·
4 svar
833 läst
4 svar
Luftspalt.
Har nyss renoverat badrummet. Har i grunden självdrag i huset. Har satt en fläkt i badrummet (pax Calima) som alltid går. Har även spaltventil i fönstret. Bör jag ha 1 cm luftspalt under badrumsdörren också?
Produkter som diskuteras: "pax Calima"
Badrumsfläkt PASSAD 30 PAX
Med ljus- och fuktsensor
1 749 kr inkl moms
Läs mer
Bästa svaret
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 412 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 412 inlägg
Man bör inte ha tilluft i badrummet för tanken är att luften ska "dras" från resten av huset in i badrummet och sedan ut. Med spaltventil i badrummet tar luften en genväg och det blir onödigt kallt i badrummet och det riskerar att bli dålig ventilation i resten av huset.H Highbeam skrev:
Produkter som diskuteras: "spaltventil"
Spaltventil F32 Fresh
För utanpåliggande montage
139 kr inkl moms
Läs mer
Den i badrummet kan i alla fall vara stängd spaltventil. Övriga borde vara öppna.H Highbeam skrev:
Det är inte standard med spaltventil på alla fönster, känns lite onödigt att sätta det på badrumsfönstret.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
