2 312 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Luftspalt tak? uterum
hejsan!
hur gör jag en korrekt uppbyggnad av taket i mitt uterum.
Uterummet har ett sadeltak, hela bygget är en byggsats av limträ från skånska byggvaror.
Tak och golv skall isoleras, skjutpartierna är dock av enkel glas. Yttertaket är Kami klickfalsat plåttak.
hur bygger jag upp takkonstruktionen på korrekt sätt?
Tex, plåttak-papp-råspont- isolering direkt mot råspont-ångspärr-inner tak.
Behöver jag nån luftning mellan isolering å råspont och ut i nock? uterummet skall inte vara varmt på vintern men in på senhösten och tidig vår.
hur gör jag en korrekt uppbyggnad av taket i mitt uterum.
Uterummet har ett sadeltak, hela bygget är en byggsats av limträ från skånska byggvaror.
Tak och golv skall isoleras, skjutpartierna är dock av enkel glas. Yttertaket är Kami klickfalsat plåttak.
hur bygger jag upp takkonstruktionen på korrekt sätt?
Tex, plåttak-papp-råspont- isolering direkt mot råspont-ångspärr-inner tak.
Behöver jag nån luftning mellan isolering å råspont och ut i nock? uterummet skall inte vara varmt på vintern men in på senhösten och tidig vår.
Det finns både ventilerade och oventilerade konstruktioner på snedtak. Jag rekommenderar oventilerad konstruktion. Jag rekommenderar att du titta på isolertillverkarnas konstruktionsexempel så får du en typgodkänd lösning.
Kika på isover, men dom har bara lösull cellulosa som alternativ om man kör oventilerat, lr är jag kanske dålig på leta å förståH huggan skrev:
Om man kör en undrlagsppap på råsponten som inte är diffusionsöppen, mineralull mellan takstolar och och en ålderbestänidig byggfolie- sen ett innertak, är det helt galet?
Klicka här för att svara