Har en kallvind som skall isoleras ned mot bostadsytan. Vinden kommer förbli kall och troligtvis blir det trygghetsvakten eller en avfuktare då jag idag har svartmögle som skall saneras. Jag har ingen ventilationsdon idag utan jag kommer hålla mig till ventilationsdonen i gavlarna och då eventuellt mekaniskt. Troligtvis blir det 350mm cellulosa isolering.

Frågan är om jag behöver sätta luftspalt i takfoten. Då inte för ventilationen utan behövs den för att hålla borta isoleringen mot yttertaket eller är det bara att spruta på?
 
Beror på hur din takkonstruktion är men oftast behövs det en luftspalt mot råspont som är ventilerad.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.