Hobbysnickare
· Sverige
· 150 inlägg
Inga problem att korta ner dem. Håll dem bara ovanför mark med några/någon decimeter iaf. Har med avluftningen på din infiltration/markbädden å göra. Så de är bra om de är den längden de är. Men de går att korta ner.
Ni bör inte plugga dem, utan de behöver vara avluftning där för själva reningsprocessen.
Ni bör inte plugga dem, utan de behöver vara avluftning där för själva reningsprocessen.
Tack för svar. Vad är det för ljud som piper från dom med jämna mellanrum tro?TinyDestroyer skrev:
Inga problem att korta ner dem. Håll dem bara ovanför mark med några/någon decimeter iaf. Har med avluftningen på din infiltration/markbädden å göra. Så de är bra om de är den längden de är. Men de går att korta ner.
Längden på luftningsrören är för att garantera att de ligger ovan eventuell snönivå så vilken längd som är lämplig beror på var i landet det är.
I södra Sverige har jag hört att någon säga att de ska vara minst 50cm ovan mark för att vara säker då det sällan blir mycket snö där.
Jag gissar på att ljudet är från en pump.
I södra Sverige har jag hört att någon säga att de ska vara minst 50cm ovan mark för att vara säker då det sällan blir mycket snö där.
Jag gissar på att ljudet är från en pump.
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg
luktproblemen blir inte bättre om du kapar dessa. Om lukten stör är det bättre att förlänga så den slutar ovanför huvudet
Klicka här för att svara