Vi har ett enskilt avlopp med trekammarbrunn och infiltrationen. När vi byggde huset för fem år sedan hade vi en vakuum ventil på avloppsröret inne i huset. Då uppstod det problem med lukt från slamtanken och därför installerade jag en takgenomföring i stället för vakuum ventil. Lukten försvann.
Vi kommer snart att bygga ett garage som kommer att kopplas in i samma avloppsystem som huset. Jag skulle gärna vilja flytta avloppsluftningen från huset till garaget i och med att det kan lukta från luftningen ibland. Husets nuvarande genomgång skulle jag kunna ersätta med en vakuum ventil. Jag antar att det här kommer att fungera utmärkt, eller vad tror ni?
ojniemin