Nog tror jag det blir ett lyft, eller ja sänkning för förbrukningen. 
Nånstans i storstugan, ev på sovrumsväggen till höger (med utblås riktat till vänster), eller på den övre väggen på ritningen.
Nånstans i storstugan, ev på sovrumsväggen till höger (med utblås riktat till vänster), eller på den övre väggen på ritningen.
Innerdelen orsakar nog inte några vibrationer av rang, det kan däremot utedelen göra om den monteras på en vägg av trä. Utedelen bör därför monteras på ett fristående betongfundament, då slipper man alla eventuella störande vibrationer.
Är det inte bättre att ha ute delen vid den röda pilen?
Finns det luftluft pumpar med en ute del och två innedelar? DEt skulle ju va smidigt så kan man ha en nere i källaren med. Hur mycket extra går det på och är det en speciell utedel med då?
Finns det luftluft pumpar med en ute del och två innedelar? DEt skulle ju va smidigt så kan man ha en nere i källaren med. Hur mycket extra går det på och är det en speciell utedel med då?
Du kan ju ha utedelen var du vill så länge det går att lösa rördragningen smidigt 
Det blir lite sådär inomhus en längre bit tycker jag, man vill ju ha fall på det för kondensvattnets skull om man kör på kyla. Fast du kan ju i och för sig ha den slangen ut på terassen ändå..
Det blir lite sådär inomhus en längre bit tycker jag, man vill ju ha fall på det för kondensvattnets skull om man kör på kyla. Fast du kan ju i och för sig ha den slangen ut på terassen ändå..
Klicka här för att svara

