Har byggt ett som tänkt kombinerat gästhus sommar/ växtförvaring vinter. Funderar hur man håller luftfuktigheten i schack för att slippa mögelbildning.
Huset 15 kvm, är isolerat, 40 mm kanaplasttak, 3 glas fönster för ljusinsläpp. Temperaturen bör ligga 6- 12° C för växttrivsel. Märker att luftfuktigheten åtminstone nu på hösten har en tendens att stiga uppåt 75 % relativt. Har reglerbar frånluftsfläkt och tilluftsventil. Bor i Mellansverige.
Tips, erfarenhet?
Hälsningar
Bertil
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.