Problemet som har uppstått är helt enkelt att det funnits luft mellan duken vid applicering som din hantverkare inte lyckats få bort /struntat i......förmodligen, någe av dom är det ....( eller ska man säga förhoppningsvis , har han/hon fått på tillräckligt med tätskickt ) Till saken hör att man måste rolla på "flödigt" med tätskikt för att sedan lägga på duken och "dra/trycka ut" " med en spackel eller dylikt över duken för att få "luftfritt".....skulle sedan olyckan va framme måste man skära upp o´lägga i mera tätskikt o´sedan vänta igen på ny torktid ( och försegla med mera duk .....såklart ). Uppskuren/ penetrerad fuktisolering ska alltid beaktas som oisolerad yta.......

jon_h skrev:
För att de inte lyckats få fram ett rollat system som uppfyller kraven på täthet. Men det står en ju helt fritt att välja att använda något att de rollade system som är godkända istället, det gör jag. Trivs inte alls med duksystemen. Och att som lekman hålla på med det tycker jag verkar jättebesvärligt, det tar ju några badrum innan man fått in snitsen, och så långt kommer ju inte de flesta hemmafixare. De rollade går inte att misslyckas med, och den enda nackdelen, torktiderna mellan strykningarna, är nog bara ett problem för yrkesfolket.
Om jag inte har helt fel så finns det väll ett våtrums-system som bara skall rollas som e´godkännt ...eller? :)

Nix, det finns LIP, Basf (Pci), Ardal, Bostik, Codex, Isopol och Alfix som alla har godkända flytande system.

nu har mira oxå ett godkänt rollat system

Konstruktion V 2 B heter denna och är enbart till för vägg ( det är det v står för).

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.