upptäckte till mitt stora förtret en luftbubbla under tätskiktet (casco våtrums"tapet") ca 10x10 cm och nu börjar det bli dags för kakling. frågan är om man kan låta det vara eller om man kan skära upp och sätta på en överlappande tätskiktsbit (med superfix, wetstop osv). hur ska jag göra? finns det någon risk att kakelplattorna lossnar om det inte åtgärdas? luftbubblan sitter typ en halvmeter över badkarets fotända (borde inte vara ett jätteutsatt ställe alltså).
tacksam för tips o råd!
/marcus

Det beror på hur stor den är, men det säkra är naturligtvis att skära upp, limma ner och lappa över.

Finns det inte en överhängade risk att kakel ramlar ner och att tätskiktet spricker? Kaklet sitter på tätskitet som sitter fast på... ingenting?

Om bubblan är en centimeter, nej. Tio centimeter, ja. Det beror ju också på hur stora plattorna är. Men jag tycker absolut att man ska åtgärda bubblorna när man upptäcker dem.

Edit: Upptäckte nu att trådstartaren skrev hur stor bubblan är, missade det när jag skrev mitt första inlägg. En så stor bubbla måste naturligtvis åtgärdas.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.