4 204 läst ·
19 svar
4k läst
19 svar
Luftar men trycket går upp igen och jag luftar igen
Medlem
· Östergötland
· 194 inlägg
Det verkar lugna sig. I morse var det bara lite luft (0,1 ner i tryck).
Jag har ingen vattenmätare tyvärr så det är svårt att veta om det läcker i påfyllningen.
Spännande det här med vatten och värme.
Jag har ingen vattenmätare tyvärr så det är svårt att veta om det läcker i påfyllningen.
Spännande det här med vatten och värme.
Medlem
· Östergötland
· 194 inlägg
Nja, när det gått nån dag så har det gått upp till 1,6. Luftade och det gick ner till 1,2. Så det fortsätter...
Om det är expansionskärlet, borde det inte gå ner rejält för att det ska kunna komma in luft genom undertryck?
Om det är expansionskärlet, borde det inte gå ner rejält för att det ska kunna komma in luft genom undertryck?
Redigerat:
Medlem
· Östergötland
· 194 inlägg
Lite återkoppling:
Det var läckage i kondensorn (Så din gissning var rätt DIY_freak). Det gick på drygt 20 kkr.
Förra året var det haveri på kompressorn. Då kostade det runt 30 kkr. Året innan dess trevägsventilen och två spruckna muttrar på köldsidan, runt 10 kkr.
Systemet är exakt 10 år gammalt.
Tack för era tips.
Det var läckage i kondensorn (Så din gissning var rätt DIY_freak). Det gick på drygt 20 kkr.
Förra året var det haveri på kompressorn. Då kostade det runt 30 kkr. Året innan dess trevägsventilen och två spruckna muttrar på köldsidan, runt 10 kkr.
Systemet är exakt 10 år gammalt.
Tack för era tips.
När kompressorn gick sönder förra året, byttes hela kylmodulen ut då? I så fall fick du en ny kondensor på samma gång och om den redan har gått sönder så borde du kunna reklamera den. Om det däremot gjordes någon reparation eller utbyte av enbart kompressorn, så är ju inte det aktuellt.
Klicka här för att svara