M Mickeviking #1 Medlem · Uppsala · 71 inlägg 21 jun 2017 22:34 Mickeviking Medlem Uppsala 71 inlägg 21 jun 2017 22:34 #1 Vi bygger nytt hus och vill ha luft/vattenvärmepump. Vi har i princip bestämt oss för Nibes 2120 med VVM310. Är det någon här som installerat luft/vattenvärmepump i ett nybyggt hus? Vi bygger straxt utanför Uppsala?
Vi bygger nytt hus och vill ha luft/vattenvärmepump. Vi har i princip bestämt oss för Nibes 2120 med VVM310. Är det någon här som installerat luft/vattenvärmepump i ett nybyggt hus? Vi bygger straxt utanför Uppsala?
R Robert-san01 #2 Självbyggare · Stockholm · 10 263 inlägg 21 jun 2017 23:04 Robert-san01 Självbyggare Stockholm 10 263 inlägg 21 jun 2017 23:04 #2 Får ni bara ihop energikalkylen mot BBR kraven så är det väl bara att köra på! Vilka alternativ har ni jämfört med?
Får ni bara ihop energikalkylen mot BBR kraven så är det väl bara att köra på! Vilka alternativ har ni jämfört med?
P Patrik Lidstedt #3 Medlem · Östergötland · 253 inlägg 21 jun 2017 23:13 Patrik Lidstedt Medlem Östergötland 253 inlägg 21 jun 2017 23:13 #3 Installerade en Nibe split AMS 10-8 och ACVM 270 i mitt nybyggda i höstas. Jag är supernöjd!