88 172 läst ·
262 svar
88k läst
262 svar
Luft-vattenpump installation - ok att lämna på detta sätt?
Precis. Tråden handlar INGENTING om själva pumpen, fabrikat osv. Det handlar uteslutande om installationen.R Robert Alfven skrev:
EDIT: Som en blixt från klar himmel ringer högsta hönset på Värma Norden och säger att han precis fått se bilderna jag skickade via mejl till dem, och han bad så hemskt mycket om ursäkt. Han var fly förbannad på installatören som lämnat det sådär, den killen skulle få en utskällning imorgon.
Han sa också att de självklart kommer att åtgärda installationen så fort som möjligt.
Han sa också att de självklart kommer att åtgärda installationen så fort som möjligt.
"Smid medan stålet är varmt" finns ett talesätt. Ligg nu på företaget och låt inte de vänta i evighet med att åtgärda även om du inte betalat fakturan. Låt anmälan his ARN ligga kvar också, de är normalt sett inte så snabba med handlägga ärenden.N Nitrifik skrev:EDIT: Som en blixt från klar himmel ringer högsta hönset på Värma Norden och säger att han precis fått se bilderna jag skickade via mejl till dem, och han bad så hemskt mycket om ursäkt. Han var fly förbannad på installatören som lämnat det sådär, den killen skulle få en utskällning imorgon.
R Robin Andersson4345 skrev:
Tänk vad lite publicitet kan göra. Men tyvärr ser det ut sådär på flera installationer.N Nitrifik skrev:EDIT: Som en blixt från klar himmel ringer högsta hönset på Värma Norden och säger att han precis fått se bilderna jag skickade via mejl till dem, och han bad så hemskt mycket om ursäkt. Han var fly förbannad på installatören som lämnat det sådär, den killen skulle få en utskällning imorgon.
Vis av erfarenhet från Svanströms VVS tråden begärde han troligen inte att du skulle radera denna tråden?
Det ger betydligt bättre publicitet att inte veta om eller låtsas om att eventuell forumkritik skulle vara anledningen till att de pudlar. Eller så tycker de faktiskt att detta var under all kritik, man kan ju hoppas på det. Att faktiskt chefen inte vet hur eländigt det ser ut på vissa installationer...
Säg åt dom att montera magnetitfilter också.N Nitrifik skrev:EDIT: Som en blixt från klar himmel ringer högsta hönset på Värma Norden och säger att han precis fått se bilderna jag skickade via mejl till dem, och han bad så hemskt mycket om ursäkt. Han var fly förbannad på installatören som lämnat det sådär, den killen skulle få en utskällning imorgon.
Jag har nyligen fått monterat en luftvärmepump (Mitsubishi). Montörerna var proffsiga och dolde uterören med en kanal. De gjorde även ett snyggt jobb inomhus. Den montering jag ser på dina bilder ser långt ifrån lika proffsig ut. Frågan är ju dock om det går att reklamera en ful installation om anläggningen trots allt fungerar?N Nitrifik skrev:Hej!
Jag undrar om det är ok att lämna dragning av rör på det här sättet och eventuellt bilder på hur det ska/brukar se ut?
Jag tycker inte det blev snyggt med rören dragna på det här sättet och när jag ifrågasatte varför de inte satte rören i en kanal, blev svaret att det inte går, och inte heller behövs, med denna typ av rör och material.
Är det sant, är det ok eller inte? Tips och råd uppskattas!
om det inte är installerat efter branchreglerna så går det att reklamera även om anläggningen fungerar. Som bilderna visar så är den inte gjord efter branchreglerna. Problemen brukar börga efter en tid om det är felinstalleratB Beape skrev:Jag har nyligen fått monterat en luftvärmepump (Mitsubishi). Montörerna var proffsiga och dolde uterören med en kanal. De gjorde även ett snyggt jobb inomhus. Den montering jag ser på dina bilder ser långt ifrån lika proffsig ut. Frågan är ju dock om det går att reklamera en ful installation om anläggningen trots allt fungerar?