G Granström2 skrev:
Utländsk lågprispump säljs väl som lågprisalternativ till dem som inte är så noga. Men inte var det snyggt.
"Utländsk lågprispump". Läs på lite. Jag är väldigt noga, installatörerna var inte det.

• Gilla
AMR74 och 1 till
  • Laddar…
R Robert Alfven skrev:
Vad har den här tråden att göra med om produkten är bra eller inte. Det var väl installationen som kunden var missnöjd med. Om det är en felaktig installation så fungerar även dom kända väl etablerade märkena dåligt
Precis. Tråden handlar INGENTING om själva pumpen, fabrikat osv. Det handlar uteslutande om installationen.

electroluxaren skrev:
Ha Ha! vaillants interna stridigheter har väl inget med branchregler att göra ha ha
Vaillant har väl ingen intern strid angående den här kunden. Det är emellan kund och entreprenören som striden ligger

• Gilla
TRJBerg och 3 till
  • Laddar…
F
JohanLindLind JohanLindLind skrev:
Något jag saknar i den här installationen är ett ordentligt fundament. Här verkar de bara ha ställt den på gamla trädgårdsplattor. Inte helt lätt att hålla den plan över tiden då…
Så länge underlaget under plattorna är bra är det nog inget större problem.

EDIT: Som en blixt från klar himmel ringer högsta hönset på Värma Norden och säger att han precis fått se bilderna jag skickade via mejl till dem, och han bad så hemskt mycket om ursäkt. Han var fly förbannad på installatören som lämnat det sådär, den killen skulle få en utskällning imorgon.
Han sa också att de självklart kommer att åtgärda installationen så fort som möjligt.

• Gilla
  • Älska
Fredandel och 19 till
  • Laddar…
N Nitrifik skrev:
EDIT: Som en blixt från klar himmel ringer högsta hönset på Värma Norden och säger att han precis fått se bilderna jag skickade via mejl till dem, och han bad så hemskt mycket om ursäkt. Han var fly förbannad på installatören som lämnat det sådär, den killen skulle få en utskällning imorgon.
Han sa också att de självklart kommer att åtgärda installationen så fort som möjligt.
"Smid medan stålet är varmt" finns ett talesätt. Ligg nu på företaget och låt inte de vänta i evighet med att åtgärda även om du inte betalat fakturan. Låt anmälan his ARN ligga kvar också, de är normalt sett inte så snabba med handlägga ärenden.

• Gilla
Nitrifik
  • Laddar…
R Robin Andersson4345 skrev:
Så det är inte så att anr vvs ab dvs ditt företag blev utkastad som servicepartner hos vaillant?

Märkligt för det är vad jag har hört! Kasta inte sten i glashus är ett bra uttryck.

Berätta gärna för forumläsarna varför anr vvs ab inte längre FÅR göra jobb åt vaillant.
N Nitrifik skrev:
Tänk vad lite publicitet kan göra. Men tyvärr ser det ut sådär på flera installationer.

• Gilla
Beape och 1 till
  • Laddar…
J
Vis av erfarenhet från Svanströms VVS tråden begärde han troligen inte att du skulle radera denna tråden? :) Det ger betydligt bättre publicitet att inte veta om eller låtsas om att eventuell forumkritik skulle vara anledningen till att de pudlar. Eller så tycker de faktiskt att detta var under all kritik, man kan ju hoppas på det. Att faktiskt chefen inte vet hur eländigt det ser ut på vissa installationer...

• Gilla
frasen_36 och 2 till
  • Laddar…
H
N Nitrifik skrev:
Säg åt dom att montera magnetitfilter också.

• Gilla
MagicFingers och 2 till
  • Laddar…
R Robert Alfven skrev:
Vaillant säljs via grossister så det är svårt att bromsa en entreprenör. Denna installatör har dom försökt att stoppa förtur men som sagt vp sälgs via grossist. Dessutom vill Vaillant sälja volymer
Vilken grossist om man får lov å fråga?

Redigerat:
O Opus skrev:
Vilken grossist om man går lov å fråga?
Vaillant säljs av flera olika grossister blandannat lundagrossisten

R Robert Alfven skrev:
R Robert Alfven skrev:
Elpanna

Gaspannor kan dom iaf

N Nitrifik skrev:
Hej!

Jag undrar om det är ok att lämna dragning av rör på det här sättet och eventuellt bilder på hur det ska/brukar se ut?
Jag tycker inte det blev snyggt med rören dragna på det här sättet och när jag ifrågasatte varför de inte satte rören i en kanal, blev svaret att det inte går, och inte heller behövs, med denna typ av rör och material.
Är det sant, är det ok eller inte? Tips och råd uppskattas!
Jag har nyligen fått monterat en luftvärmepump (Mitsubishi). Montörerna var proffsiga och dolde uterören med en kanal. De gjorde även ett snyggt jobb inomhus. Den montering jag ser på dina bilder ser långt ifrån lika proffsig ut. Frågan är ju dock om det går att reklamera en ful installation om anläggningen trots allt fungerar?

B Beape skrev:
Jag har nyligen fått monterat en luftvärmepump (Mitsubishi). Montörerna var proffsiga och dolde uterören med en kanal. De gjorde även ett snyggt jobb inomhus. Den montering jag ser på dina bilder ser långt ifrån lika proffsig ut. Frågan är ju dock om det går att reklamera en ful installation om anläggningen trots allt fungerar?
om det inte är installerat efter branchreglerna så går det att reklamera även om anläggningen fungerar. Som bilderna visar så är den inte gjord efter branchreglerna. Problemen brukar börga efter en tid om det är felinstallerat

• Gilla
AMR74 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.