88 172 läst ·
262 svar
88k läst
262 svar
Luft-vattenpump installation - ok att lämna på detta sätt?
Skriv till familjeföretaget i Tyskland som är ägare Valiant. Fråga om detta är sk tysk ingenjörskonst. Hänvisa till denna tråd, ingen vidare marknadsföring.N Nitrifik skrev:
Bra idé, absolut. Jag har mailat till Vaillant support tidigare i veckan och ifrågasatt huruvida de vill sammarbeta med en återförsäljare som beter sig såhär och bidrar till dåligt rykte för Vaillant. De har inte svarat.N Nike65 skrev:Skriv till familjeföretaget i Tyskland som är ägare Valiant. Fråga om detta är sk tysk ingenjörskonst. Hänvisa till denna tråd, ingen vidare marknadsföring.Misstänker att det tyska företaget vill ha ett bra rykte för sitt i mitt tycke okända brand på marknaden. Nibe, Thermia, CTC, Bosch känner man ju igen.
Min undran till dig...borde man inte följa denna del i installationsanvisningen eller är det "lyx-tillbehör"? Ser ju ut som att här kommer det frysa. Och avluftningar inne? Men är inte bekant med slang-valet då jag kör hårda rör.R Robert Alfven skrev:
Lusläs installationsanvisningen finns på nätet. titta på bilder hos Valiant. Bilder på din installation är nog inget de lägger på sin hemsida direkt.N Nitrifik skrev:
Ha Ha det är helt fel man vill ALDRIG ha en fasövergång då det tar för mycket effekt. med köldmedel in i innedelen så är den i gasform sk hetgaser byter den fas till flytande så är det åt helvete. i utedelen däremot kondenseras gaserna till vätska men det gör de i båda fallen så...NICHOLAS J skrev:
Du har inte koll, vet inte vad mer jag ska säga. Läs på om kylteknikens grunder och återkom.electroluxaren skrev: