4 635 läst ·
39 svar
5k läst
39 svar
Luft / vatten uppvärmning - hur hantera över årstiderna?
Ja det tror jag nog Inter tokigt, men när man har luft/vatten brukar inte värmepumpen klara att ladda högre temp än ca 55 grader. Det är det jag menar med att elpatronen förmodligen är aktiv på varmvattnet.
Det finns undantag men dom är ganska få. Kolla om du kan ställa in så Att den endast laddar varmvatten med pumpen. Det kan man spara många pengar på. På min Nibe heter det höst/vår läge.
Det finns undantag men dom är ganska få. Kolla om du kan ställa in så Att den endast laddar varmvatten med pumpen. Det kan man spara många pengar på. På min Nibe heter det höst/vår läge.
R
Roland112
Bannad
· Västra Götaland
· 2 165 inlägg
Roland112
Bannad
- Västra Götaland
- 2 165 inlägg
Jag har nått som heter sommargräns och den står på 17 grader.
Jag har även nått som heter tanktemp och den står på 62 grader men jag måste ha en kod för att ställa ner den o den har jag inte =/
Jag har även nått som heter tanktemp och den står på 62 grader men jag måste ha en kod för att ställa ner den o den har jag inte =/
Är det en servicemeny som man kan komma in i med en kod? Då måste ju installatören ha den koden. Prova med någon defaultkod? Står det inte i manualen kanske det står på GoogleRoland112 skrev:
Klicka här för att svara