Hej jag har en luft vatten pump från 2012 se bilden som aldrig är inkopplad.
I dag har jag ack tank med elpatron eller ved eldning i vattenmantlad spis i köket som värmer golvvärmen samt varm vattnet.
Frågan är hur ochbom det är värt att försöka få in den pumpen jag har. Den ska vara genomgången och funka bra enligt utsagan.
Vad behöver man mer ?
I dag har jag ack tank med elpatron eller ved eldning i vattenmantlad spis i köket som värmer golvvärmen samt varm vattnet.
Frågan är hur ochbom det är värt att försöka få in den pumpen jag har. Den ska vara genomgången och funka bra enligt utsagan.
Vad behöver man mer ?
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 925 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 925 inlägg
3,5kg R404A kylmedel som är förbjudet från 2025? Blir antagligen besvärligt och dyrt om något behöver servas. Det kanske finns någon acceptabel ersättare, men det kan jag inget om.
Det är ju en luft/vatten så det krävs en del jobb för att ansluta till ditt befintliga rörsystem.
Verkar vara denna:
https://www.polarheat.se/produkter/polar04rc-3014811
Det är ju en luft/vatten så det krävs en del jobb för att ansluta till ditt befintliga rörsystem.
Verkar vara denna:
https://www.polarheat.se/produkter/polar04rc-3014811
MultiMan skrev:
3,5kg R404A kylmedel som är förbjudet från 2025? Blir antagligen besvärligt och dyrt om något behöver servas. Det kanske finns någon acceptabel ersättare, men det kan jag inget om.
Verkar vara denna:
[länk]
Ser ut att kunna vara den.MultiMan skrev:
Verkar vara denna:
[länk]
Får hoppas någon kan hitta en lösning hur man kopplar in den
Så får jag köra med den så länge den håller.
Klicka här för att svara