P
Det låter som om du dratt ut slangarna på vänstersidan av innedelen.
Funkar oftast sämre och kinapumparnas vägghållare är för klen för att få till det hundra

electroluxaren skrev:
Det låter som om du dratt ut slangarna på vänstersidan av innedelen.
Funkar oftast sämre och kinapumparnas vägghållare är för klen för att få till det hundra
Ja de stämmer. Placeringen blev bättre med hål och slangar på vänster sida, men så här i efterhand skulle jag nog haft de på höger istället och lite sämre placering men inget att göra något åt nu.
Vet inte hur jag ska få fast den på vänster sida... eller så får de va löst, tråkigt men funkar ju ändå.
Men att de är på vänster sida bör väl inte påverka något annat sämre, mer än upphängningen?

Bocka ut plåten i vänstra fästet nertill en aning så det klickar fast ordentligt.

Josth skrev:
Bocka ut plåten i vänstra fästet nertill en aning så det klickar fast ordentligt.
Tänkte ja skulle göra de... borde väl funka.

P
Josth skrev:
Då lär den ju inta sitta plant mot väggen

Är det i garaget så går väl funktion före att det ser snyggt ut. Det är väl bättre att den sitter lite ut från väggen än att den riskerar att falla ner. Finns inget värre än saker som inte är monterade korrekt.

P
Nä just det
Fel monterat va det....

electroluxaren skrev:
Då lär den ju inta sitta plant mot väggen
Jorå den sitter så plant de bara går...

FRS05 skrev:
Är det i garaget så går väl funktion före att det ser snyggt ut. Det är väl bättre att den sitter lite ut från väggen än att den riskerar att falla ner. Finns inget värre än saker som inte är monterade korrekt.
Vill gärna att de både ska vara snyggt och fungera som det ska.
Har moderat efter anvisningar.

Ska testa att böja ut plåten lite när ja får tid över.

Redigerat:
Jag monterade min i helgen och fick inte ditt den i nederkant.
Visade sig att den inte var riktigt centrerad, justerade innedelen något och då sade det klick!

Jocker75 skrev:
Jag monterade min i helgen och fick inte ditt den i nederkant.
Visade sig att den inte var riktigt centrerad, justerade innedelen något och då sade det klick!
Hur menar du med centrerad?
Den går att sjukta lite åt sidorna på fästet men det hjälper inte heller.

Jag sköt min lite åt ena hållet och tryckte till, klick!

En annan fundering. Har inte haft möjlighet att testa ännu.
Pumpen ska ju även fungera som avfuktare med upp till 24 liter /dygn. Har ännu inte hunnit test själv men bör de fungera lika bra som en vanlig avfuktare, och sköter den avfuktningen samtidigt som den värmer eller måste man köra de olika funktionerna var försig?

Avfuktningen brukar vara en separat funktion (så är det i alla fall på vår Zibro).
Den angivna mängden 24 liter per dygn är nog vid en normaltemperatur kring +20°.
Vid ex. +10° lär den inte avfukta mycket.

Hur ofta går automatiska avfrostningen igång för er?
Jag har smällt upp min i ett fritidshus och den värmer gott men går ibland över till att avfrosta trots att det inte är särskilt kallt i Roslagen.

P
danne9 skrev:
En annan fundering. Har inte haft möjlighet att testa ännu.
Pumpen ska ju även fungera som avfuktare med upp till 24 liter /dygn. Har ännu inte hunnit test själv men bör de fungera lika bra som en vanlig avfuktare, och sköter den avfuktningen samtidigt som den värmer eller måste man köra de olika funktionerna var försig?
Avfuktnings läge är samma som kylläge men inte lika kraftigt.
dvs ingen värme alls.
fungerar bra på de tider på året man inte behöver full AC då den kyler en hel del.

i och med att den inte värmer samtidigt fungerar den sämre än en "riktig" avfuktare.

24 l/dygn måste anses vara absolut max effekt vid hög luftfuktighet och hög temperatur.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.