4 324 läst ·
3 svar
4k läst
3 svar
Luft i vattnet från djupvattenbrunnen
Hej,
Jag har ett bekymmer med vattnet i vårt fritidshus. Vi har installerat en djupvattenbrunn i somras men har lite bekymmer ned luften i vattnet.
Vattnet blir grått när jag fyller på ett glas vatten med halv vattenstyrka på blandaren d.v.s fullt med luft. Luften går bort i glaset efter någon minut och vattnet blir klart och fint. Detta fenomen är det samma i alla rum och blandarna är nya.
När jag fyller på glaset med full styrka så blir vatten klart med en gång.
Kan någon hjälpa mig med detta problem?
Med vänlig hälsning
Christoffer
Jag har ett bekymmer med vattnet i vårt fritidshus. Vi har installerat en djupvattenbrunn i somras men har lite bekymmer ned luften i vattnet.
Vattnet blir grått när jag fyller på ett glas vatten med halv vattenstyrka på blandaren d.v.s fullt med luft. Luften går bort i glaset efter någon minut och vattnet blir klart och fint. Detta fenomen är det samma i alla rum och blandarna är nya.
När jag fyller på glaset med full styrka så blir vatten klart med en gång.
Kan någon hjälpa mig med detta problem?
Med vänlig hälsning
Christoffer
Så där hade jag ett tag också i början. Vad jag förstår så försvinner det av sig självt efter ett tag i de flesta fall. Det är bara att vara lite tålmodig! 
Kolla mer här också:
http://www.avantisystem.se/handbok.htm
http://www.geotec.se/forum.htm
Kolla mer här också:
http://www.avantisystem.se/handbok.htm
http://www.geotec.se/forum.htm
Klicka här för att svara