Vi flyttade in i vårt hus för ca 5 månader sedan. Vi reagerade ganska snart på att det spottar och fräser framförallt i kranen i köket. Både på kall och varmvatten. Huset är från 1927, men alla stammar är bytta 1989 samt delar av kök m.m är renoverat 2015.
När man spolar vatten i huset så låter det som att det kommer "luft" vid inkommande vatten. Det låter alltså väldigt mycket vid vattenmätaren när man spolar.
Det känns som att det kommer vatten från "gatan". Är det möjligt eller är det något annat vi skall kolla efter?
Kommunen har varit och spolat i en brandpost för att få ut eventuellt luft, Men säger sig inte se någon luft...
När man spolar vatten i huset så låter det som att det kommer "luft" vid inkommande vatten. Det låter alltså väldigt mycket vid vattenmätaren när man spolar.
Det känns som att det kommer vatten från "gatan". Är det möjligt eller är det något annat vi skall kolla efter?
Kommunen har varit och spolat i en brandpost för att få ut eventuellt luft, Men säger sig inte se någon luft...
Klicka här för att svara
