Har luft i oljepanna systemet. Hur får jag bort de? Har rensat olje filtret samt gått igenom oljepumpen och allt fungerar som de ska. Får inte bort luften. Har olja i tanken också.
Mvh Donald
 
80-talet ringde och ville ha sin olja tillbaka :(
 
Jonatan79 skrev:
80-talet ringde och ville ha sin olja tillbaka :(
Ingen hjälpsam kommentar kanske.
Donald, är det luft i oljeledningen mellan tank och brännare? Hur vet du det?
 
Säker på att du har luft? Får du inte fram olja? I regel kan man lufta försiktigt på oljepumpen när brännaren försöker starta.
Ett bra oljefilter går inte att rengöra utan skall bytas. Det sitter ofta ett filter även i oljepumpen.
Munstycket ska också bytas vid service.
 
Redigerat:
När jag hade olja och hade kört tomt så återställde jag bara brännare 3-4 gånger, så gick den sen.
Får du inte igång den alls?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.