Det första jag tänkte på när jag läste om hår som stack ut, var att man kan väl bränna bort det? Synd att det är målat redan, men eftersom hår brinner så lätt så kanske det går ändå. En sådan där liten gasolbrännare som man kan ha till finare matlagning... ;-)
Tack för idéer och synpunkter! Sveda av vågar jag inte, rädd att intilliggande tapeter, dörrposter med mera följer med. Och så luktar det ju gräsligt. Jag vet att man ska ha sista lagret utan armering, men det blev för blaskigt. Eller så fick jag fatt i osedvanlig ståpäls 
Ska prova försiktigt att slipa med grovt sandpapper, funkar inte det ska jag skrapa och lägga på ett tjockare lager utan hår. Tror jag i alla fall. Tack igen!
Ska prova försiktigt att slipa med grovt sandpapper, funkar inte det ska jag skrapa och lägga på ett tjockare lager utan hår. Tror jag i alla fall. Tack igen!
Ta en varmluftspistol så "krullar" håren bort i ett nafs.
Pass upp bara så inte resten av huset går samma öde till mötes!
Pass upp bara så inte resten av huset går samma öde till mötes!
Summa cirka 1½ kvm, fördelat på 2 väggbitar, en på var sida om kakelugnen. Har haft en del annat att göra och har inte testat att slipa med sandpapper ännu. Och varmluftspistol känns vanskligt liksom annan upphettning.
Hårtrimmer är väl samma sak som skäggtrimmer? Tror inte maken skulle släppa till sin
Hårtrimmer är väl samma sak som skäggtrimmer? Tror inte maken skulle släppa till sin
Måsta lägga mig i och rösta på förslaget att sveda bort det, prova på en liten bit om inte annat,
Borsta sen av och måla över, så är luktproblemet löst.
Jag hade kört "konserttricket", en tändare framför en flaska hårspay eller nåt,
Väggen klar på fyra sekunder, och inget annat hinner antändas,
:
Kanske inget för den försiktige, men för den late..
Borsta sen av och måla över, så är luktproblemet löst.
Jag hade kört "konserttricket", en tändare framför en flaska hårspay eller nåt,
Väggen klar på fyra sekunder, och inget annat hinner antändas,
Kanske inget för den försiktige, men för den late..
Klicka här för att svara